تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز

وقتی که می خواهید رنگ پوست خود را به عالی ترین حالت ممکن دربیاورید، انتخاب بین یک بی بی کرم و کرم زیر ساز می تواند کمی دشوار باشد. شما می دانید که هر دوی این محصولات برای این طراحی شده اند که پوستتان را بهتر نشان دهند ولی تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز در چیست؟

تعیین سطح پوشش مواد آرایشی روی پوست یک موضوع کاملا شخصی است و به مواردی مثل خشک بودن یا چرب بودن پوست و رنگ پوست بستگی دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت های این دو نوع کرم آرایشی آشنا کرده و به شما کمک کنیم تا مناسب تری گزینه را برای خود انتخاب کنید. ولی پیش از هر چیز باید کرم زیر ساز و بی بی کرم را تعریف کنیم.

تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز

بی بی کرم چیست، چه نقشی روی پوست دارد و چگونه استفاده می شود؟

برای درک تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز، ابتدا باید هر یک را به طور جداگانه تعریف کنیم. بی بی کرم، یک کرم آرایشی جایگزین فونداسیون است که پوشش سبکی روی پوست ایجاد می کند و برای پوست بسیار ملایم است. عبارت بی بی (BB) می تواند خلاصه شده بالم لکه (blemish balm)، بالم زیبایی (beauty balm)، پایه لکه (blemish base) یا … باشد. با وجود اینکه همه این نام ها صحصیح هستند ولی بالم زیبایی احتمالا دقیق ترین توصیفی است که می توان برای یک بی بی کرم استفاده کرد.

اولین بی بی کرم ها برای این طراحی شدند تا به حساسیت پس از به کار بردن دیگر دیگر مواد آرایشی روی پوست رسیدگی کنند اما چیزی که سبب شده است این روزها بی بی کرم ها تا این حد محبوب شوند، توانایی آن ها برای ساده کردن اقدامات آرایشی روزانه شما است.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب مناسب
مشاهده

بی بی کرم چکار می کند؟ شما می توانید به جای استفاده از یک مرطوب کننده، یک ضد آفتاب و یک کرم زیر ساز، خیلی ساده از یک بی بی کرم استفاده کنید تا تمام کارهایی که آن ها برای پوست شما انجام می دهند را یکجا انجام دهد. بعضی از فرمولاسیون ها گام را فراتر از این هم می گذارند و به مشکلات پوستی دیگر مثل آکنه ها رسیدگی می کنند. شما به راحتی می توانید یک بی بی کرم ضد آکنه پیدا کنید. مهم ترین مزیت بی بی کرم و یکی از موارد تفاوت بی بی کرم با کرم زیر ساز در این است که بی بی کرم می تواند نقش آب رسان نیز داشته باشد.

از آن جایی که بی بی کرم هم دارای خاصیت مراقبت از پوست و هم دارای خاصیت آرایشی است، ممکن است موارد کاربرد آن کمی مبهم باشد. برخلاف چیزی که ممکن است تصور کنید، استفاده از بی بی کرم بسیار ساده است که این سادگی استفاده را می توان به عنوان یک تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز در نظر گرفت.

خیلی ساده مقداری بی بی کرم را روی نوک انگشتتان با روی یک پد آرایشی بمالید و آن را روی صورتتان پخش کنید تا کاملا آب شود. بهترین راه استفاده از بی بی کرم، استفاده از دست است. استفاده از براش آرایشی برای مالیدن بی بی کرم روی پوست ضرورتی ندارد زیرا پوشش آن به حدی نیست که نیاز به یکنواخت کردن و پخش کردن داشته باشد. وقتی که شما بی بی کرم را با انگشتانتان استفاده می کنید، حرارت بدن سبب تغییر بافت بی بی کرم و پخش شدن آسان تر آن روی صورت می شود. از آن جایی که ویسکوزیته بی بی کرم به اندازه ویسکوزیته دیگر کرم های آرایشی نیست و کمی هم مرطوب کننده دارد، بنابراین به راحتی به صورت یکنواخت روی صورت پخش می شود.

آر اف میکرونیدلینگ چگونه باعث جوانسازی می شود؟
مشاهده
تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز
استفاده از کرم زیر ساز

کرم زیر ساز چیست، چه نقشی روی پوست دارد و چگونه استفاده می شود؟

حالا که آموختید بی بی کرم چیست، برای درک بهتر تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز بد نیست که مروری هم بر کرم زیر ساز داشته باشیم. زیر ساز یا فونداسیون، دقیقا همان چیزی است که نامش نشان می دهد؛ زمینه ای که می توانید تمام آرایش خود را روی آن پیاده کنید. فونداسیون یک نام عمومی برای محصولاتی بسیار متنوع است که رنگ، بافت و به طور کلی، فرمولاسیون های مختلفی دارند. یکی از این فرمولاسیون ها، کرم زیر ساز است.

کرم زیر ساز یک ماده آرایشی است که آن را روی تمام صورت و گاهی اوقات حتی روی گردن، دکلته و بدن نیز می مالند تا سبب یکنواخت شدن سطح پوست شود. کرم های زیر ساز معمولا به دلیل داشتن میزان بالای رنگدانه، پوشش کاملی روی پوست ایجاد می کنند که این ویژگی، یکی از موارد تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز می باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان

از کرم زیر ساز به دلیل پوشش کاملی که ایجاد می کند، برای پوشاندن آکنه، هایپرپیگمنتاسیون (لکه هایی که به دلیل تولید بیش از جد رنگدانه در بخش هایی از پوست ایجاد می شوند) یا زخم ها استفاده می شود. استفاده از کرم زیر ساز برای کسانی مناسب است که می خواهند آرایش سنگینی انجام دهند؛ مثل مدل هایی که می خواهند به استودیوی عکاسی بروند.

یک تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز این است که از آن جایی که کرم های زیر ساز پوشش کاملی ایجاد می کنند، بنابراین نمی توان تنها با دست یا یک پد آرایشی آن ها را روی صورت پخش کرد زیرا اینگونه به خوبی با پوست ترکیب نمی شوند. بنابراین برای استفاده از کرم های زیر ساز باید حتما از براش های آرایشی استفاده کنید تا کرم را به یکنواخت ترین شکل ممکن روی پوست پخش و آن را با پوست ترکیب کنید تا ظاهر پوستتان طبیعی شود.

علت ایجاد و درمان رگ های عنکبوتی صورت
مشاهده

تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز

تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز

اکنون که بی بی کرم و کرم زیر ساز را برای شما تعریف کردیم می توانیم تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز را برای شما شرح دهیم. از نظر فرمولاسیون، کرم زیر ساز بسیار غلیظ تر از بی بی کرم است، رنگدانه های بیشتری دارد و پوشش کاملتری روی پوست ایجاد می کند. این در حالی است که بی بی کرم یک محصول آرایشی و بهداشتی بسیار سبک است و با وجود اینکه می تواند لکه های پوست را تا حدی کم رنگ کند، ولی به هیچ وجه برای پوشاندن کامل زخم ها یا لکه ها مناسب نیست.

شاید بتوان گفت مهم ترین تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز، این است که بی بی کرم علاوه بر نقش آرایشی، نقش مهم تری در حفظ سلامت پوست دارد ولی کرم زیر ساز نه تنها نقشی در مراقبت از پوست ندارد، بلکه صرفا آرایشی است و گاها می تواند حتی به پوست هم آسیب بزند. بی بی کرم به خوبی آب رسانی به پوست را انجام می دهد و سرعت ایجاد چین و چروک روی پوست شما را کم می کند. بی بی کرم می توانند همانند یک مرطوب کننده، مانع از خشک شدن پوست صورت شما شود. البته فرمولاسیون هایی از بی بی کرم وجود دارند که به طور اختصاصی برای پوست چرب طراحی شده اند و می توانند تولید چربی پوست را کاهش دهند. بی بی کرم ها علاوه بر آب رسانی به پوست، معمولا واجد محتویات فعالی مثل آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A، C و E نیز هستند که برای سلامت پوست بسیار مفید می باشند.

همچنین، بسیاری از انواع فرمولاسیون های بی بی کرم ها، ولی نه همه آن ها دارای ضد آفتاب نیز می باشند و SPF ضعیفی دارند ولی هیچ یک از فرمولاسیون های کرم های زیر ساز، SPF ندارند. بنابراین اگر نمی خواهید خیلی زیر نور آفتاب قرار بگیرید و صرفا می خواهید از یک ضد آفتاب ضعیف استفاده کنید، می توانید به جای ضد آفتاب از یک بی بی کرم استفاده کنید تا هم در مقابل نور آفتاب از شما محافظت کند و هم از مزایای دیگر آن برای پوست خود، مثل آب رسانی و مرطوب کنندگی، بهره مند شوید. این در حالی است که فونداسیون چنین اثری ندارد و باید اگر می خواهید پس از آرایش کردن زیر نور آفتاب بروید، حتما روی کرم زیر ساز، ضد آفتاب نیز بمالید.

درمان ساده ی جوش سر سیاه
مشاهده

بیشتر بخوانید: تفاوت تونر صورت با سرم

از منظر آرایشی، یک تفاوت مهم بی بی کرم و کرم زیر ساز این است که معمولا بی بی کرم ها در رنگ های خیلی متنوعی عرضه نمی شوند و اکثر دارای رنگ عمومی پوست می باشند. این در حالی است که کرم های زیر ساز یا فونداسیون، رنگ های بسیار متنوعی دارند و شما می توانید براساس تن و زیرتن پوست صورت خود، فونداسیون دارای رنگ مناسب برای خود را انتخاب نمایید.

بی بی کرم برای هموار کردن سطح پوست مناسب تر است یا کرم زیر ساز؟

اگر پوستتان خیلی ناهموار است و زخم ها، لکه ها یا جوش های زیادی دارد، کرم زیر ساز به خوبی همه آن ها را می پوشاند و البته دارای سایه های بسیار متنوعی است که می توانید از بین آن ها، سایه ای را که با تن پوست شما تطابق بیشتری دارد انتخاب کنید.

بی بی کرم برای پوست شما مناسب تر است یا کرم زیر ساز؟

حالا که تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز را به طور کامل آموختید، باید بین این دو یکی را انتخاب کنید. اگر نمی خواهید آرایش سنگینی کنید و به سلامت پوستتان اهمیت زیادی می دهید، بی بی کرم برای شما مناسب تر است ولی اگر می خواهید به مناسبتی خاص یا برای پوشاندن ناهمواری های سطح پوست، آرایش سنگینی کنید، کرم زیر ساز برای شما بهتر است.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.