بهترین کرم ضدآفتاب

با نزدیک تر شدن به فصل گرم تابستان و تابش بیشتر نور خورشید برای جلوگیری از عوارض برخورد مستقیم نور خورشید، این سوال بسیار پرسیده می شود که بهترین کرم ضدآفتاب چه ویژگی هایی باید داشته باشد و در واقع بهترین کرم ضدآفتاب کدام برندها و محصولات هستند؟

 

چرا از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

بیرون رفتن در روزهای آفتابی فصل تابستان همراه با آفتاب سوختگی است و می‌دانید که آفتاب سوختگی سبب ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس، چروکیدگی پوست و سبب ایجاد لکه‌های تیره رنگی روی پوست می‌شود و زیبایی پوست شما را تهدید میکند.اما متخصصان پوست همواره توصیه می‌کنند که با استفاده کردن از کرم‌های ضدآفتاب بر روی دست،صورت و قسمت‌هایی از پوست بدن که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند می‌توان این خطرات را بسیار پایین آورد و به صفر رساند و این اهمیت کرم ضدآفتاب را در حفظ سلامتی پوست را روشن تر می کند.

مطابق اعلام سازمان جهانی بهداشت یا (WHO) در هرسال در سراسر جهان بین دو تا سه میلیون گزارش و مشاهده در مورد ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوم و ۱۳۲ هزار مورد سرطان پوست ملانوم گزارش می‌شود.

 

آمار و ارقام بیان می کند که موارد جهانی ابتلا به سرطان پوست و دیگر ضایعات پوستی رو به افزایش است و فاکتورهای اصلی که شخص را در معرض ابتلا به آن قرار می‌دهد با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سابقه آفتاب سوختگی ارتباط دارد.

استفاده از کرم های ضد آفتاب خصوصا برای کسانیکه پوست صورت خود را لیزر کرده اند و یا جهت درمان از روش های لایه برداری پوست استفاده می کنند و یا دچار آفتاب سوختگی شده اند بسیار مهم و ضروری است.بررسی ها نشان میدهد کرم های ضد آفتاب نقش تاثیرگذاری در کاهش پیری زودرس پوست و همچنین ابتلا به بیماری هایی چون سرطان پوست در افراد دارند.
پزشکان توصیه می کنند تا افراد، علی الخصوص بانوان به جای استفاده ی از مواد و وسایل آرایشی برای پوست دست و صورت خود تنها از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند و به این نکته توجه داشته باشند که کرم ها و مواد آرایشی پوست جای کرم ضد آفتاب را نمی گیرند و استفاده ی مکرر از آنها سبب بسته شدن منافذ پوستی و در نتیجه عدم دفع صحیح عرق و پیری زودرس در افراد می شود،عامل اصلی چین‌وچروک پوست و ایجاد کک‌ومک برروی آن نور آفتاب و به ویژه اشعه ماوراءبنفش است.

تاثیری که در بلندمدت در اثر مراقبت از پوست در مقابل نور افتاب گذاشته می شود بسیار عمیق تر و محسوس تر از تاثیرات موقتی و مضری است که استفاده از مواد آرایشی بر روی پوست شما دارد. این نکته را به خوبی بازیگران و هنرمندان می دانند و به همین علت بسیاری از آنان با اینکه سن کمی ندارند اما پوست بسیار شفاف و جوان آنها که در نتیجه ی مراقبت اینگونه مانده است، این اجازه را به ایشان داده است که بتوانند حتی در نقش هایی بسیار جوان تر از سن خود بازی کنند.

ضد آفتاب مناسب انواع پوست

یکی از مناسب ترین پوشش دهنده های پوست برای استفاده در تمام فصول و برای محافظت از اشعه های خطر ناک آفتاب، استفاده از ضد آفتاب های مناسب نوع پوست است. استفاده از این کرم یا لوسیون از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت و مانع آفتاب سوختگی های دردناک پوست دست یا صورت می شود. با توجه به این که همه افراد دارای پوستی یکسان نیستند و هر پوست ساختار مخصوص خودش را می خواهد از این رو ما در این بخش مناسب ترین ضد افتاب را برای انواع پوست ها معرفی می کنیم.

چگونه از برس پاکسازی استفاده کنیم؟
مشاهده

بهترین کرم ضدآفتاب

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

معمولا بیشتر افرادی که دارای پوست چرب هستند تمایلی برای استفاده از ضد آفتاب را ندارند و از راه های دیگر محافظت از پوست در آفتاب استفاده می کنند باید بگوییم که طبقه گفته متخصصان پوست ضدآفتاب یکی از بهترین و مناسب ترین ضد چروک ها است این کرم می تواند تا از پوست در برابر رادیکال های آزاد و سایر اشعه های مضر آفتاب محافظت کند از این رو بهتر است تا در صورت خرید ضد آفتاب از ضد آفتاب ‌هایی استفاده کنید، که بر پایه آب است. زیرا این نوع ضد آفتاب ها علاوه بر خاصیت خنک‌کنندگی پوست را نیز براق نمی کنند.

 

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

با هر نوع پوستی که باشید برای محافظت از آن در تابستان و یا هر فصل دیگری نیاز به استفاده از ضد آفتاب را دارید مناسب ترین نوع ضد آفتاب برای افرادی که از خشکی بالای پوست رنج می ‌برند، ضد آفتابی با عناصری مثل گلیسیرین، لانولین، انواع روغن و سیلیکون ‌ها است تا با استفاده از این نوع کرم پوست علاوه بر اینکه از حالت خشکی در می آید در مقابل اشعه های مضر نیز در امان می ماند.

 

ضد آفتاب ها چگونه عمل می کنند؟

معمولا کرم های ضدآفتاب به دو صورت عمل می کنند که در روش اول بوسیله ی بافت نرم خود لایه نازکی را روی پوست ایجاد می کنند که مانع رسیدن اشعه آفتاب به پوست می‌شود. این نوع از ضدآفتاب‌ها برای جلوگیری از نفوذ اشعه های ماورا بنفش بسیار عالی عمل می کنند،ولی ممکن است به علت اینکه کمی رنگ پوست را تغییر می دهد و تیره می کنند، از نظر زیبایی، برای افراد قابل قبول و جذاب نباشند. از این مورد می توان به کرم ضدآفتاب اکسیددوزنگ اشاره کرد که یکی از کرم های همین دسته است که بررسی گردید.


روش دوم در مورد عملکرد کرم های ضدآفتاب روش یا مکانیسم جذبی نام دارد، که در این روش ضدآفتاب، باجذب اشعه‌های مضر مانع رسیدن آنها به پوست می‌شود. در اغلب موارد ضدآفتاب‌های موجود در بازار و فروشگاه ها حاوی ترکیبی از مواد هستند و با استفاده از هر دو مکانیسم فوق از پوست شما در مقابل آفتاب محافظت می‌کنند.

میزان مقاومت کرم های ضد آفتاب تا چه حد است ؟

معمولا بیشترین افرادی که نیاز دارند تا به طور مداوم از ضد آفتاب استفاده کنند افرادی هستند که زمان های زیادی را در مقابل آفتاب به سر می برند مانند کشاورزان ، کارگران و . . .  اما در ارتباط با استفاده از کرم ضد آفتاب مهم ترین مسئله این است که بهتر است تا برای نتیجه گیری بهتر است این کرم ها ۳۰ دقیقه قبل از خارج شدن از خانه کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید ماندگاری کرم های ضد افتاب معمولا بین ۲ الی ۳ ساعت است از این رو اگر ساعت های زیادی را بیرون از منزل هستید باید پس به طور مداوم از ضد آفتاب استفاده کنید در صورتی که بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب صورت خود را شستید و یا شنا کردید دوباره باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

پف صبحگاهی چشم و درمان آن
مشاهده

مناسب ترین ضد آفتاب برای پوست ‌های دارای حساسیت و آکنه

در انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب همان طور که گفتیم توجه به جنس پوست صورت و میزان SPF مناسب کرم برای پیشگیری از اشعه ‌های مخرب نور خورشید امری مهم و اساسی است بسیاری از افرادی که دچار آلرژی پوست یا آکنه هستند این افراد باید از مصرف محصولاتی که حاوی مواد نگهدارنده یا حاوی PABA یا   oxybenzone  است به شدت اجتناب کنند. زیرا مواد نگه دارند در این نوع کرم ها باعث تشدید حساست پوستی و آکنه می شود از این رو این افراد باید از کرم ‌هایی استفاده کنند که فرمول ساخت آن بر اساس آب و مرطوب کننده ‌ها بنا شده باشد.

 

مناسب ترین ضد آفتاب برای پوست  های معمولی

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی سالم و شاداب حفاظت و مراقبت از آن در برابر اشعه های مضر است معمولا در انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست، افرادی که پوست معمولی دارند یعنی پوست این افراد نه خیلی خشک و نه خیلی چرب باشد این افراد می توانند تا از ضد آفتابی معمولی و با SPF  متوسط استفاده کنند.

بهترین کرم ضدآفتاب

ویژگی های بهترین کرم ضدآفتاب

  • یک ضد آفتاب ایده آل باید بتواند دو نوع اشعه های ماورابنفش، یعنی نوع A و نوع B را مسدود کرده و جلوی نفوذ هردو را بگیرند و اصطلاحا wide spectrum یا طیف گسترده باشد.
  • دوام اثر آن و مقاومت در برابر آب و تعریق
  • داشتن میزان SPF مناسب
  • به کارگیری ضدآفتاب فیزیکی یا شیمیایی به تناسب نیاز مخاطبان
  • ماندگاری و اثر مناسب
  • بصورت پودری و یا اسپری نباشد
  • در حد امکان فاقد رتینیل پالمیتات و اکسی بنزون باشد
  • متناسب با انواع پوست(چرب،خشک و…) تولید شده باشد

در یک تقسیم بندی کرم های ضدآفتاب به دو نوع فیزکی و شیمیایی تقسیم می شوند:

کرم های ضد آفتاب فیزیکی دارای ترکیبات و موادی با ذراتی بزرگ و درشت تر مانند تیتانیوم دی اکساید ، زینک اکساید،تالک، فریک کلراید، و انواع خاک های رنگی هستند که نور قابل دید و UVرا بازتاب می کنند. این ضد آفتاب ها خواصی دارند که خیلی قابل قبول نیست مانند: مات کردن و تیرگی و تغییررنگ پوست، آلوده کردن لباس و… که این خصوصیات باعث استفاده کمتر از آنها می شود.

 

ضدآفتاب های شیمیایی برعکس نوع فیزیکی فوق الذکر به جای منعکس کردن اشعه آفتاب، UV موجود را جذب می کند و مقدار طیف های محدودی را بازتاب می کند و به این صورت از رسیدن آنها به پوست و نفوذش جلوگیری می کنند. اخیرا ضد آفتابهای جدید شیمیایی محافظت علیه UVA را نیز پوشش می دهند.

در کودکان و یا زنان حامله بهتر است از کرم های ضدآفتاب فیزیکی برای منعکس کردن استفاده شود.

بهترین کرم ضدآفتاب

SPF چیست؟

قطعا برای تشخیص و انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب باید به این مورد توجه ویژه ای داشت.
spf مختصر و مخفف واژه ی sun protection factor  می باشد که به معنای شاخص یا فاکتور حفاظت در برابر نور است و مهم ترین فاکتوری است که می تواند به شما در تشخیص قدرت و توانایی کرم ضد آفتاب کمک کند و در واقع میزان قدرت یک کرم ضدآفتاب را نشان می دهد

یک کرم ضد آفتاب خوب و مناسب با قدرت بالا باید دارای spf  بالای ۳۰ باشد.

اگر spf کرم حدودا بر روی عدد ۱۵ قرار داشته باشد می تواند تقریبا ۱۵ درصد از اشعه ها را فیلتر کند که مقدار کمی است.

بهترین کرم دورچشم
مشاهده

اگر spf کرم ۳۰ یا ۵۰ باشد می تواند تا ۹۸ درصد از اشعه ها را فیلتر کند.

بنابراین spf بهترین کرم ضدآفتاب باید ۳۰ یا ۵۰ باشد.

نکات مهم در خرید و استفاده‌ از کرم ضدآفتاب

بهتر است تا با توجه به نوع پوست تان از ضد آفتاب مخصوص پوستتان، به ‌طور روزانه و مرتب و استفاده کنید در غیر این صورت استفاده نامنظم کمکی به سلامت پوست شما نخواهد کرد.

بهتر است تا قبل از خارج شدن از منزل و حداقل ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب از کمر ضد آفتاب استفاده کنید

بهتر است تا قبل از انجام آرایش صورت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

بهتر است تا نقاطی از صورت یا بدن‌تان را که جلوی چشم نیستند، را فراموش نکنید نقاطی مانند گوش ها و پشت گردن. در بسیاری از موارد ممکن است تا شدت گرما به حدی باشد که لب ‌های شما هم دچار آسیب و سوختگی ناشی از اشعه‌ی آفتاب شوند از این رو می ‌توانید روی لب ‌ها هم از یک نوع بوم لب با UV مناسب استفاده کنید.

بهترین کرم ضدآفتاب

ماندگاری کرم های ضد آفتاب تنها ۲ الی ۳ ساعت است از این رو حداقل هر ۲ ساعت یک ‌بار کرم ضدآفتاب تان را تمدید کنید

افرادی که دچار تعرق زیاد می شوند این افراد باید تعداد دفعات تمدید کرم ضدآفتاب ‌شان را افزایش دهید.

با توجه به اینکه کرم ضدآفتاب در طولانی‌ مدت اثر خود را از دست می‌دهد از این رو در خرید کرم توجه به تاریخ انقضای مصرف کرم ضدآفتاب بسیار مهم است

بسیاری از افراد از کرم ضدآفتاب فقط برای روزهای آفتابی تابستان استفاده می کنند که باید بگوییم کاملا اشتباه است زیرا استفاده از ضد آفتاب نه تنها در روزهای آفتابی بلکه هر زمان دیگری که از منزل خارج می‌شوید باید استفاده کنید. حتی روزهای بارانی و فصل های غیر تابستان زیرا شدت اشعه  UV بسیار زیاد است و حتی در روزهای ابری و بارانی نیز اشعه‌ی UV تا ۸۰ درصد توسط ابرها به زمین می‌رسد

مهم ترین توصیه به افرادی که در استفاده از ضد آفتاب کمی خساست به خرج می دهند باید بگوییم که زمانی می توانید از اثرات مضر در امان باشید که نقاطی که در مقابل اشعه های مضر است به طور کامل با کرم  یا لوسیون ضد افتاب پوشش داده باشید از این رو باید مقدار مناسبی از ضدآفتاب را بر پوست خود بزنید و به آن زمان کافی بدهید تا به طور کامل جذب پوست شود.

 

معرفی بهترین کرم ضدآفتاب

 

کلارینس clarins

 

بهترین کرم ضدآفتاب

 

کرم ضد آفتاب کلارنس محصول کشور فرانسه می باشد و یکی از بهترین کرم هایی است که برای مراقبت از پوست می توان از آن استفاده کرد این کرم خیلی سبکه و بعد از استفاده یک لایه چرب و سنگین روی پوست بوجود نمی آورد. از خصوصیات خوب ضد آفتاب کلارنس می توان به این مورد اشاره کرد که کاملا گیاهی و طبیعی است و از ابتلا به پیری زودرس جلوگیری می کند و کیفیت بالای این برند آن را در لیست بهترین کرم ضدآفتاب قرار می دهد.

این کرم نیز در spf های متفاوت تولید شده است و مخاطبان می توانند با توجه به میزان قدرت آنها انتخاب کنند.

 

 

 بایودرما bioderma

 

بهترین کرم ضدآفتاب

 

یکی دیگر از موارد در لیست بهترین کرم ضدآفتاب ، بایودرما می باشد.. کرم های این برند بسیار سبک و فاقد چربی هستند و به پوست حالت براق و چرب نمی دهند. با توجه به انواع سفید و رنگی این کرم میتوانید محصولی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما نیز تطابق بیشتری داشته باشد.

آشنایی با غذا های موثر بر تولید کلاژن و زیبایی پوست
مشاهده

اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است می توانید نوع آکنه مت AKN Mat  بایودرما را انتخاب کنید که با رنگ سفید شناسایی می شود.

کرم بیودرما دارای فرمولاسیونی ویژه از عناصر تنظیم کننده رنگ دانه های پوست جهت محافظت در برابر اشعه های مضر آفتاب و کاهش لکه ها  و کک و مک های پوست می باشد. عصاره شیرین بیان به کار رفته درکرم ضد آفتاب این برند سبب کاهش تکثیر ملانین های رنگی پوست می شود و از ایجاد لکه ها و باقی ماندن جای اسکار و زخم جلوگیری می نماید. این کرم دارای اس پی اف ۵۰ و عناصر محافظ سلولی بوده که محافظت کاملی از پوست به عمل می آورد و می توانید از بابت حفظ ایمنی و سلامت پوستتان آسوده خاطر باشید.

 

اوریاژ هیسه آک Uriage Hyseac

 

بهترین کرم ضدآفتاب

 

کرم اوریاژ هیسه آک یک کرم بسیار مناسب و ایده آل خصوصا برای فصل تابستان است که اشعه خورشید به مدت طولانی با پوست بدن در تماس می باشد. این کرم با خاصیت ضد التهابی که دارد نه تنها عمل پیشگیری از قرمز شدن و آسیب دیدن پوست را انجام می دهد بلکه اگر پوست شما از قبل دچار آفتاب سوختگی شده باشد این کرم التهاب ناشی از آن را بسیار کاهش داده و در کنار پیشگیری به درمان پوست آسیب دیده ی شما نیز می پردازد.

اگر شما پوست چربی دارید اوریاژ هیسه آک را پیشنهاد می کنیم چرا که خاصیت مات کنندگی خوبی دارد.

 

الارو ellaro

 

بهترین کرم ضدآفتاب

 

اگر به دنبال یک کرم خوب و سبک برای استفاده ی روزانه میگردید به این خاطر که شما هر روز در معرض نورآفتاب هستید
می تونید از کرم ضدآفتاب الارو که ماندگاری طولانی مدتی هم دارد و ضد آب و ضد تعریق است استفاده کنید.

این کرم لایه برجسته و چرب روی پوست بوجود نمی آورد و ضمناً مثل کرم پودر خاصیت پوشانندگی لکه ها و ایرادات پوست صورت را هم دارد.

 

دکتر ژیلا DR Jila 

 

بهترین کرم ضدآفتاب

 

یکی از بهترین برند های ایرانی که مدت هاست در عرصه ی محصولات آرایشی و بهداشتی وارد شده است و محبوبیت و معروفیت بسیاری هم کسب کرده است و شاید بتوان گفت بهترین کرم ضدآفتاب ایرانی برند دکتر ژیلا می باشد که جدای ازاینکه کیفیت قابل قبولی دارد قیمت مناسبی نیز در مقابل نمونه های خارجی خود دارد که می تواند سبب جلب توجه  مخاطبانی شود که از تولیدات ملی نیز حمایت می کنند.

لازم به ذکر است که این کرم بیشتر برای پوست های خشک پیشنهاد می شود چراکه در مقایسه با موارد بالا کمی چربی بیشتری از خود بر روی پوست به جا می گذارد بنابراین انتخاب خوبی برای کسانی که پوستشان خشک است می تواند باشد، البته انواعی هم وجود دارد که چربی کمتری داشته باشد.

و البته نوع رنگی ضد آفتاب دکتر ژیلا می تونه جایگزین خوبی برای کرم پودر هم باشد.

 

چند نکته برای برای مراقبت از پوست

  • آگاهی یافتن نسبت به اهمیت مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید.
  • یادگیری شناخت شرایط خطرناک و استفاده از کارت هواشناسی خورشیدی.
  • اگر سایه ات کوتاهتر از خودت باشد، در برابر نور خورشید قرار نگیر یا از کرم و وسایل ضدآفتاب استفاده کن.
  • برای مراقبت از پوست خودت، از یک مجموعۀ کامل استفاده کن، مثل: کلاه، عینک، لباس مناسب و کرم ضد آفتاب.
  • تغذیۀ متعادل و سالمی داشته باش: ویتامین ها و ریز مغذی ها به محافظت وتقویت  پوست کمک می‌کنند.
  • پیشنهاد می شود مقاله ی تقویت پوست را مطالعه کنید
filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.