یک بار برای همیشه چین و چروک صورت را از بین ببرید

یک بار برای همیشه چین و چروک صورت را از بین ببرید

باید اعتراف کنم وقتی جوان تر بودم تا پایان دوران دانشکده صورتم را خیلی دست کاری می کردم. برای اینکه بدانید چطور دست از این کار کشیدم بهتر است با من همراه شوید. یک زیبایی شناس در لس آنجلس به من کمک کرد تا بتوانم مشکلاتم را حل کنم. صنم هافیز به من کمک کرد تا یاد بگیرم چه کارهایی موجب می شود تا صورت و چهره ی هر کس از حالت عادی خود خارج شود.

صنم هافیز (sanam hafez) یک روانشناس کارکشته ی اهل نیویورک است که در رشته ی روانشناسی رفتاری تخصص دارد. او در کنار کار خود در دانشگاه کلمبیا برای حمایت از سلامت روانی و ناتوانی یادگیری در دادگاه های نیویورک نیز فعالیت می کند. به شما خواهم گفت که هافیز چگونه به من کمک کرد.

در ابتدا برای مراقبت از پوست خود نزد یک زیبایی شناس به نام گوهر رفتم، او برای به حداقل رساندن اثرات زخم ها و جای اسکار جوش ها میکرودرما را به من پیشنهاد کرد. بعد از آن اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار من قرار داد، در این راه باید صبوری پیشه کنید و جلسات درمانی خود را نیمه کاره رها ننمایید.

اما واقعا کیفیت پوست صورت من  و در نهایت زندگی من را چه چیزی تغییر داد؟ بله، درست زمانی که او به من این پیشنهاد را داد که فکر خود را آزاد کنم. اما درک این موضوع با وجود اتفاقات پیش آمده برایم کمی غیرقابل هضم بود. ولی ایده ی درست و به موقع این بود که باید اجازه می دادم کسی که در این کار حرفه ایست اوضاع را کنترل کند. این ارتباط با کمک یک زیبایی شناس به من این امکان را داد تا روند درمان را برای مراقبت از پوستم تغییر دهم.

تیپ مردان جذاب در مراسم رسمی فصل پائیز
مشاهده

یک بار برای همیشه چین و چروک صورت را از بین ببرید

در نیویورک به یک مجموعه ی زیبایی به نام   Dangene The Institute of Skinovation مراجعه کردم، در مشاوره با یکی از متخصصین این مجموعه، به او توضیح دادم که واقعا نمی دانم که چرا در جوانی اینقدر به صورت خود آسیب زده ام. من برای او توضیح دادم که جز دسته ی الف محسوب می شوم و از تمام میکروب ها انزجار دارم با اینکه می دانم راه درست چیست اما نمی توانم موقعیت فعلی خود را تغییر دهم.

 

او به من گفت که تیپ شخصیتی مشابه تیپ شخصیتی من دارد. و از آکنه های بزرگسالی و جای آن ها نیز رنج می برد. شما هر گز نمی توانید متوجه شوید که لطمه ای که این مشکلات به روحیه و اعتماد بنفس شما در آینده می زنند بشوید. او معتقد است زمانی که احساس رضایت از خود دارید پوستی شفاف و زیبا نیز خواهید داشت که این خود یک کمال گرایی است.

در صحبتی که با گوهر داشته ام به این نتیجه رسیده ام که شاید برای همان برهه ی کوتاه به این میزان حساس بوده ام . درک اینکه چرا من این کار را در حق پوست خودم انجام دادم توانست کمک بزرگی به من کند. در آخر به این نتیجه رسیدم که برای داشتن پوستی شفاف و روشن تلاش می کردم اما هدفم از من دور شد و خلاف باورهایم که می دانستم اگر صورتم را دست کاری کنم ممکن است صورتم خراب شود اما باز هم مدام صورتم را دستکاری می کردم و باعث شد صورتم از بین برود.

معرفی چند عطر مناسب کودکان
مشاهده

البته ماجرای من کمی متفاوت از دیگران است و تلاش می کنم به بقیه کمک کنم که صورت خود را دست کاری نکنند. در جلسات مشاوره ام با هافیز در مورد این صحبت کردیم که استرس در محل کار، اضظراب و … می تواند بر پوست و چروک آن اثر گذار باشد. در ادامه در مورد راهکارهایی که می تواند برای سلامت پوست صورت شما مفید باشد صحبت خواهیم کرد.

سه دلیل که مردم صورت های خود را دستکاری می کنند

احساس اضطراب

هافیز می گوید: اغلب مردم وقتی احساس اضطراب در مورد جنبه های مختلف زندگیشان دارند صورت خود را لمس می کنند. این مشکل در حوزه ی OCD است و یک اختلال تحریک آمیز شناخته می شود.

دلیل دیگر تمرکز است.

بیشتر مردم وقتی غرق در کاری می شوند مانند رانندگی، کتاب خواندن، تماشای تلویزیون شروع به دست کاری نقاط مختلف صورت خود می کنند.

یکی دیگر از دلایل احساس رضایت از لمس نقطه ای در صورت است

خارش و یا کندن قسمتی از پوست صورت به آن ها احساس رضایت را القا می کند. که خود باعث جوش و زخم و عفونت می شود و اصلا خوب نیست.هافیز می گوید که همه ی ما صورت هایمان را دست کاری کرده ایم، در ادامه اضافه می کند کسانی که با شکست های خود مبارزه نمی کنند انتخاب های زیادی ندارند.

تفاوت بی بی کرم و کرم زیر ساز
مشاهده

این دست کاری کردن و تغییر دادن صورت از کنترل فرد بر روی خود نشات می گیرد. و این عمل در کسانی دیده می شود که به شکست تمایل بیشتری دارند، زمانی که استرس دارند شروع به کندن و دستکاری صورت خود می کنند. استرس می تواند موجب شود تا ناخودآگاه عملی مخرب بر روی صورت خود انجام دهند که این کار به شکست و تنش منتهی می شود.

 

با شش نکته ی زیر چروک چهره ی شما را ترک حواهد کرد

اتفاقاتی که در طول روز برایتان می افتد را یادداشت کنید.

به جای اینکه صورت خود را دستکاری کنید و در نهایت باعث ایجاد خراش و لک و پیس بر روی صورت خود شوید می توانید استرس و اضطراب خود را طور دیگری مدیریت کنید. شروع کنید و هر روز یک زمان را برای نوشتن وقایع روزانه ی خود اختصاص دهید.

یک بار برای همیشه چین و چروک صورت را از بین ببرید

آینه ی خود را مخفی کنید

هافیز در مرحله ی بعدی توصیه می کند که عادت خیره شدن به آینه را از خود دور کنید. او معتقد است آینه می تواند نقص های شما را بزرگ تر از آنجه وجود دارد جلوه دهد و این خود به وسوسه شدن به آسیب رساندن به صورت می انجامد.

از متخصص پوست خود را کمک بگیرید

هافیز می گوید: برای بهبود پوست خود از یک مجموعه ی حرفه ای بهره ببرید. یک برنامه ی مراقبتی از پوست خود را تهیه کنید تا بتوانید به پوستی سالم دست پیدا کنید.

یک بار برای همیشه چین و چروک صورت را از بین ببرید

درمانی را در نظر بگیرید

هافیز می گوید: در صورتی که بخواهید از شر چروک های صورت خود خلاص شوید ممکن دچار اسکار شده و یا تغییر ظاهری پیدا کنید، ابتدا با خود کنار بیایید که آیا می توانید افکار منفی را از خود دور کنید سپس دست به تغییر بزنید.

چگونگی از بین بردن لکه مواد غذایی از روی لباس
مشاهده

یک بار برای همیشه چین و چروک صورت را از بین ببرید

ناخن کوتاه

کلید طلایی محافظت از پوست کوتاه نگه داشتن ناخن هاست. این می تواند یک چالش باشد اما اثرگذار خواهد بود.

به خود کمک کنید

یک توپ ضد استرس در دستانتان بگیرید و شروع به بازی کنید، حتی می توانید به آشپزخانه بروید و کوکی و غذای موردعلاقه ی خود را تهیه کنید این کارها می تواند به شما آرامش دهد و شما را از استرس رهایی بخشد. در نتیجه هیچ آسیبی به صورت خود نمی رسانید و عادت بد خود را ترک می کنید.با رعایت نکات بالا و مشاوره با یک زیبایی شناس و کمی تفکر در عادات خود می توانید یک شبه از شر این عادت ناپسند خلاص شوید و صورتی زیبا داشته باشید.

 

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.