انتخاب رنگ هایلایتر با توجه به رنگ پوست

هایلایت کردن صورت، همانطور که از اسمش پیداست، روشی سریع و موقتی برای تغییر نمای کلی صورت با استفاده از مواد آرایشی است. برای مثال یک خط از هایلایتر که به صورت هنرمندانه در طول لبه استخوان گونه کشیده شده باشد، همراه با کانتورینگ زیر خط چانه سبب می شود که هم استخوان های گونه و هم صورت، لاغرتر به نظر بیایند.

هایلایتر مناسب رنگ پوست باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

با این حال، اگر از رنگ هایی اشتباه در این تکنیک استفاده کنید، نتایج اصلا جالب نخواهند شد. وقتی که صحبت از هایلایت کردن و کانتورینگ است، مرزی باریک بین تقویت ویژگی های مثبت صورت و تغییر کلی شکل ظاهری صورت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از هایلایتر

به عبارت دیگر، بهتر است که از روش هایلایت کردن به عنوان روشی برای بهتر نشان دان ویژگی های مثبت صورت یا هایلایت کردن بخش هایی از صورت که بیشترین سود را از هایلایت کردن می برند، استفاده شود. در واقع شما باید هایلایت صورت را طوری انجام دهید که ظاهر صورت غیرطبیعی نشود. محصولات آرایشی متنوعی در سایه هایی متنوع تر برای هایلایت کردن صورت وجود دارند و در استفاده از یک محصول یا هایلایتر مناسب رنگ پوست باید نهایت دقت را به خرج دهید تا صورتتان ظاهری غیر طبیعی به خودش نگیرد. پیش از اینکه به شما بگوییم که چگونه باید صورتتان را هایلایت کنید و هایلایتر را در کجای صورتتان استفاده کنید، باید به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • چگونه می توانید تن رنگ پوست صورت خود را تعیین کنید؟
  • چگونه می توانید زیرتن رنگ صورت خود را تعیین کنید؟

وقتی که این سوالات را پاسخ دادیم می توانیم به سراغ سوالات بعدی برویم:

  • کدام هایلایتر مناسب رنگ پوست شما است؟
  • رنگ هایلایتر صورت باید چند سایه روشن تر از رنگ پوست شما باشد؟
لوازم آرایشی و بهداشتی ارگانیک را بیشتر بشناسید
مشاهده

در آخر نیز در رابطه با انتخاب نوع فرمولاسیون هایلایتر (کرم یا پودر) و چگونگی استفاده از آن برای حصول بهترین نتیجه، صحبت خواهیم کرد.

چگونه می توانید تن و زیرتن رنگ صورت خود را بفهمید؟

هایلایتر مناسب رنگ پوست

پیش از انتخاب هایلایتر مناسب رنگ پوست ، باید بدانید که تن و زیرتن رنگ صورت شما چیست. درک این پارامترها برای هایلایت کردن صورت ضروری است. برای مثال تصور کنید که صورت شما خیلی روشن باشد ولی از یک هایلایتر خیلی تیره استفاده کنید یا اینکه پوست صورتتان سبزه باشد و هایلایتر مناسب رنگ پوست را صورتی انتخاب کنید؛ هر جور هم که فکر کنید و هر سلیقه ای هم که داشته باشید نتیجه نمی تواند جالب باشد مگر اینکه بخواهید در یک مهمانی هالووین شرکت کنید!

منظور از تن رنگ صورت، رنگ سطحی ترین لایه صورت شما است که معمولا خیلی متغیر است. کافی است تنها یک ساعت آفتاب بگیرید و تن صورت شما تغییر می کند. تغییرات فصلی مثل خشک شدن پوست در زمستان یا وضعیت هایی مثل آکنه روزاسه نیز می توانند تن صورت را تغییر دهند. با این حال، شما باید تن صورتتان را در حالت طبیعی، مشخص کنید تا بدانید از کدام رنگ هایلایتر صورت استفاده کنید.

انتخاب هایلایتر مناسب رنگ پوست

برای اینکار کافی است جلوی آینه باستید و از فاصله ای خیلی نزدیک به اطراف فک خود نگاه کنید زیرا تن این بخش از صورت متحمل کمترین تغییرات دوره ای می شود. با این کار متوجه خواهید شد که تن صورت شما بور، روشن، متوسط یا تیره است.

پوست بور، نوعی پوست بسیار کم رنگ است که به راحتی می سوزد. پوست روشن نسبت به پوست بور، رنگ بژ یا زرد بیشتری دارد. تن متوسط به معنی پوستی کمی تیره تر از پوست روشن و تقریبا سبزه و تن تیره به معنی پوست متمایل به قهوه ای یا سیاه است.

ساخت پاک کننده آرایش با مواد طبیعی
مشاهده

زیرتن به رنگ لایه های زیری پوست گفته می شود که ثابت هستند و تغییر نمی کنند. به همین دلیل، خیلی ها صورتشان را با توجه به زیرتن صورت خود آرایش می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین برنزه کننده ها

انتخاب هایلایتر مناسب رنگ پوست که زیرتن صورت شما را تقویت کند، همیشه سبب زیباتر شدن صورت می شود. مهم است که درک کنید زیرتن و تن صورت می توانند با هم دیگر تفاوت داشته باشند. در حالی که تن صورت شما ممکن است به سرخی بزند، این امکان وجود دارد که زیرتن صورتتان رنگی زرد یا طلایی داشته باشد.

معمولا زیرتن صورت را در سه دسته تعریف می کنند:

  • طبیعی/متوسط: این نوع زیرتن مخصوص پوست سبزه یا ترکیبی از رنگ های گرم و خنک است.
  • گرم: زیرتن های طلایی، هلویی و زرد
  • خنک: زیرتن های قرمز، صورتی و آبی

برای تعیین زیرتن صورت خود به منظور انتخاب هایلایتر مناسب رنگ پوست می توانید مطابق روش های زیر عمل کنید:

  • رگ های ناحیه داخل مچ دست خود را زیر نور نگاه کنید. اگر رنگ رگ های شما به آبی یا بنفش بزند، به این معنی است که زیرتن پوست شما خنک است ولی اگر رنگ آن ها به سبزی بزند به این معنی است که زیر تن پوست شما گرم است. اگر ترکیبی از هر دو باشد، زیرتن پوست شما متوسط است.
  • پوست شما چگونه در مجاورت آفتاب تغییر رنگ می دهد؟ آیا می سوزد یا برنزه می شود؟ پوست دارای زیرتن خنک زیر نور آفتاب می سوزد ولی پوست دارای زیرتن گرم زیر نور آفتاب برنزه می شود.
  • یک برگ کاغذ سفید نزدیک به صورت خود نگه دارید، اگر سبب کم رنگ شدن پوست شما شود، زیرتن پوست صورت شما گرم است، اگر آن را بهبود ببخشد، زیرتن پوست صورت شما خنک است و اگر هیچ تغییری ایجاد نکند، زیرتن پوست شما متوسط است.

انتخاب رنگ هایلایتر صورت با توجه به تن رنگ پوست صورت

هایلایتر مناسب رنگ پوست
انتخاب هایلایتر مناسب رنگ پوست با توجه به تناژ

برای انتخاب هایلایتر مناسب رنگ پوست براساس تن صورت خود می توانید مطابق زیر عمل کنید:

  • پوست بور: این نوع پوست با هایلایترهایی به رنگ های صدفی، نقره ای یخی و شامپاینی انطباق بیشتری دارد.
  • پوست خنثی: بهتر است روی این پوست از هایلایترهای برنزی-طلایی یا رنگین کمانی استفاده کنید.
  • پوست تیره: کسانی که پوست تیره دارند باید از هایلایترهایی به رنگ رزگلد یا برنزی استفاده کنند.
بهترین برنزه کننده ها
مشاهده

معمولا رنگ هایلایت صورت باید دو سایه روشن تر از رنگ پوست شما باشد. انتخاب این رنگ هایلایتر سبب می شود که پوست شما زیباتر و طبیعی تر به نظر برسد. در واقع همانطور که کانسیلر زیر چشم را انتخاب می کنید باید هایلایتر را نیز انتخاب نمایید.

در رابطه با در نظر گرفتن زیرتن در انتخاب هایلایتر مناسب رنگ پوست می توان گفت که شما باید هایلایتری را انتخاب نمایید که زیرتن صورت شما را تقویت می کند. برای مثال اگر زیرتن صورت شما خنک است، از هایلایتری استفاده کنید که آن را به نمایش می گذارد ولی چند سایه روشن تر است. به طور کلی می توان گفت که برای زیرتن های خنک، هایلایتر صورتی و برای زیرتن های گرم، هایلایتر زیر انتخاب کنید.

کرم یا پودر؟ کدام یک بهتر هستند؟

پس از انتخاب هایلایتر مناسب رنگ پوست، نوبت به انتخاب فرمولاسیون مناسب می رسد. هایلایترها در فرمولاسیون های مختلفی مثل کرم، پودر و محلول موجود هستند و انتخاب فرمولاسیون مناسب برای پوست شما، چالشی سخت است. هر کدام از این فرمولاسیون ها مزایا و معایب حودشان را دارند و برای کاربردهای خاصی مناسب تر هستند. با این حال بهتر است که فرمولاسیون براساس نوع پوست انتخاب شود. برای مثال:

  • هایلایترهای مایع برای پوست خشک بهتر هستند و ظاهری مرطوب و طبیعی به آن می بخشند.
  • کرم ها برای پوست طبیعی و چرب مناسبند و سبب پرنور شدن پوست بدون برق زن آن می شوند.
  • پودرها برای همه انواع پوست ها مناسب هستند و سبب بازتاب نور به صورت پخش از صورت می شوند.

بعد از اینکه فرمولاسیون مناسب و هایلایتر مناسب رنگ پوست مناسب تن و زیرتن پوست خود را یافتید، باید روی مهارت های هایلایت کردن کار کنید.

نحوه استفاده از سایه چشم سبز برای پوشاندن جای جوش
مشاهده

یادگیری استفاده از هایلایتر مناسب رنگ پوست

هایلایتر مناسب رنگ پوست
تست هایلایتر مناسب رنگ پوست

هایلایت کردن صورت به سادگی مالیدن هایلایتر روی گونه و پیشانی نیست. در واقع، اگر در هایلایت کردن به صورت راهبردی و با دقت عمل نکنید، ممکن از ظاهر صورت شما خیلی مصنوعی و براق شود.

برای حصول بهترین نتیجه باید به صورت گام به گام عمل کنید. در ادامه، مراحل مورد نیاز برای گرفتن بهترین نتیجه از هایلایت کردن را به شما نشان می دهیم اما ابتدا وسایل مورد نیاز را تهیه کنید:

  • پاک کننده لوازم آرایش و مرطوب کننده
  • پرایمر
  • فونداسیون
  • پدها و براش های آرایشی (به ویژه براش های نازک)
  • هایلایتر

برای شروع کار ابتدا باید صورت خود را تمیز و مرطوب کنید. با استفاده از پرایمر، تمامی سطح پوست را صاف و یکدست نمایید. پرایمر سبب می شود که مواد آرایشی که روی آن سورا می شود، تا پایان روز سر جایشان باقی بمانند. پس است استفاده از پرایمر، نوبت استفاده از فونداسیون است و فونداسیون هایی که ظاهر نهایی براقی دارند برای هایلایت کردن مناسب تر هستند.

در مرحله بعدی باید از کانسیلر برای پوشاندن سیاهی زیر چشم ها یا هر جای دیگری از پوست که سایه دارد استفاده کنید. همچنین می توانید از کانسیلر در حاشیه های صورت استفاده نمایید.

اکنون که زیرسازی های لازم را انجام دادید، نوبت به استفاده از هایلایتر می رسد. باید هایلایتر را در بخش هایی از صورت استفاده کنید که بیشترین نور به آن ها می تابد. برای مثال می توانید از هایلایتر روی گونه ها و پیشانی استفاده نمایید. اگر می خواهید بینی شما نازک تر به نظر برسد، یک خط نازک از هایلایتر روی پل بینی بمالید. استفاده از هایلایتر در برجستگی های بالای لب فوقانی سبب می شود که لب برجسته تر به نظر برسد.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.