استفاده از شیشه خالی عطر و ادکلن

عطرسازان علاوه بر ساخت عطر به شیشه زیبا و مقاومی برای نگهداری عطر نیاز دارند. طراحان بسیاری شیشه‌های زیبا و لوکس برای عطرها درست می‌کنند. عده‌ای عطر را از روی شیشه آن انتخاب می‌کنند. معمولا عطرها شیشه‌هایی با طراحی کلاسیک یا مدرن دارند.

عطرها شیشه شیک و جذابی دارند. معمولا بعد از تمام شدن مایع داخل شیشه، شیشه عطر بی استفاده و خالی می‌ماند. در این جور مواقع ایده‌های جالبی برای استفاده از آن‌ها به شکلی دیگر وجود دارد. با توجه به این که هر شیشه عطر فرم و اندازه مخصوصی دارد می‌توانیم برای چیدمان و دکور منزل از آن استفاده کنیم.

برای تبدیل شیشه عطر به تزئینات دکوری می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و در قسمت‌های مختلفی از منزل مثل سرویس بهداشتی، میز آرایشی و … استفاده کنید.

گلدان گل

یکی از کارهایی که می‌توانید با بطری خالی عطر انجام دهید این است که آن را به عنوان گلدان کوچکی برای گل استفاده کنید. با توجه به اندازه و حجم بطری عطر چند شاخه گل انتخاب کنید و ساقه آن را مناسب با اندازه بطری بچینید. مقداری آب در ظرف عطر بریزید و گل‌ها را درون آن قرار دهید. با این چیدمان زیبا یک گلدان تزئینی شیک خواهید داشت. حتی می‌توانید آب ظرف را خالی کنید و در آن گل خشک قرار دهید.

گلخانه

برای زیبایی بیشتر بطری عطر می‌توانید شیشه آن را با مقداری ماسه، خاک و گیاهان کوچک تزئین کنید. گلدان‌های تراریوم شیشه‌ای بزرگ را خودتان به راحتی در سایز کوچک‌تر درست کنید. می‌توانید خاک ژله‌ای و مقداری تخم گل در آن بریزید تا یک گلدان شیشه‌ای زیبا داشته باشید.

طرز درست کردن پد الکلی در خانه
مشاهده

خوشبو کننده خانگی

می‌توانید چند ظرف شیشه‌ای عطر انتخاب کنبد و درون آن را مقداری آب و الکل بریزید سپس از روغن‌های گیاهی طبیعی یا پوست مرکبات و برگ گل‌ها داخل آن بریزید. از روغن اسطوخودوس، رزماری و نعناع نیز می‌توانید استفاده کنید. در پایان چوب بامبو یا نی شنی از گل فروشی تهیه کنید و در اندازه‌های یکسان ببرید و درون ظرف قرار دهید. اسانس عطر از طریق آب جذب چوب شده و فضا را معطر و خوشبو می‌کند.

اگر به نی شنی یا چوب بامبو دسترسی نداشتید می‌توانید از سیخ‌های چوبی مخصوص گریل کردن استفاده کنید. بعد از آماده شدن، هر کدام از ظرف‌ها را در قسمتی از منزل قرار دهید تا بوی خوشی از آن ساطع شود و فضا را خوشبو کند.

تزئینات دکوری

شیشه‌های عطر برای هر برندی زیبایی خاص خودش را دارد. شما می‌توانید تعدادی از شیشه‌ها با اندازه یکسان انتخاب کنید و به عنوان تزئین دکوری روی میز قرار دهید. به طور مثال با ریختن رنگ درون آب آن‌ها را رنگب در کنار یکدیگر قرار دهید یا درون هر گلدان را با ادویه‌های رنگی یا پولک و منجوق تزئین کنید ودور شیشه را با روبان تزئین کنید.

اگر نقاشی می‌کنید می‌توانید از شیشه‌‌های عطر به عنوان جای قلم استفاده کنید. حتی ممکن است بخواهید از آن‌ها به جای ظرف آب برای تمیز کردن قلم مو بهره ببرید. هر تزئینی که مطابق با سلیقه و خلاقیت خودتان دوست دارید می‌توانید انجام دهید و شیشه‌های عطر را متناسب با فضای اتاقتان تزئین کنید.

شمع

یکی از موارد بسیار زیبا و پرکاربرد شیشه‌های خالی عطر، استفاده از آن‌ها به عنوان شمعدان است. مقداری پارافین تهیه کرده و آن را گرم کنید. کمی اسانس خوشبو کننده به آن اضافه کرده و در ظرف عطر بریزید. آن گاه یک نخ ابریشمی را به عنوان فتیله داخل آن قرار دهید و آن را در جای خنک قرار دهید تا پارافین سفت شده و خودش را بگیرد. بعد از دو ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید.

انواع روکش های دندانی و راه های مراقبت از آن ها
مشاهده

برای زیبایی بیشتر می‌توانید از پارافین رنگی استفاده کنید و درون مایع پارافین رنگ مصنوعی اضافه کنید. هم‌چنین می‌توانید از پارافین‌های رنگی به صورت لایه لایه استفاده کنید. به این صورت که بعد از سفت شدن یک لایه، لایه دیگر را روی آن قرار دهید  تا جلوه زیبایی داشته باشد.

شیشه شمع را می‌توانید کنار پنجره، روی میز تحریر، سرویس بهداشتی یا در کنار وان حمام قرار دهید تا با استشمام رایحه خوشبو احساس آرام بخشی به دست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید اینترنتی عطر و ادکلن می‌توانید به سایت ایرانوس مراجعه کنید و با مشاهده دسته بندی‌ها محصول خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از پشتیبانی ایرانوس در خصوص انتخاب عطر مشاوره بگیرید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

 

 

 

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.