بررسی استایل مونوکروم Monochrome یا تک رنگ در مد و فشن

استایل مونوکروم یا تک رنگ در پوشش

استایل تک رنگ یا مونوکروم یکی از پر کاربردترین تیپ هایی است که در روزهای عادی و بر تن بسیاری از مردم دیده می شود. در دنیای امروزی نقش مد و استایل و تیپ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با توجه به همین هم هر روز دنیای مد و فشن دچار تحولات بزرگی در این زمینه می شود. بیشتر افراد با شنیدن استایل مهم ترین چیزی که به ذهنشان خطور می کند شکل تیپ و ظاهر بیرونی فرد است اما باید بگوییم که منظور از استایل نه تنها لباس پوشیدن بلکه ترکیبی از آن با نحوه حرف زدن، حرکت های بدن یا هر چیز دیگری است که در یک فرد می بینیم.

اهمیت ترکیب لباس مناسب و داشتن ظاهر مناسب برای هیچ کسی پوشیده نیست و با توجه به این که هر فردی در لباس پوشیدن سبک مناسب خودش را دارد اما مسئله مهم این است که چیزی که شما برای پوشش خود انتخاب می کنید، بایستی با سلیقه تان جور باشد. همه افراد پیرو سبک های خاصی هستند برخی به دنبال سبک های کلاسیک و برخی نیز تیپ های اسپرت و جنجالی را دوست دارند پس مهم ترین مسئله برای داشتن استایل خاص توجه به فرم بدن و علاقمندی هایتان است که به شما کمک می کند تا استایل محبوب تان را داشته باشید

راهنمای کامل خرید لباس مردانه
مشاهده
استایل تک رنگ
نمونه استایل تک رنگ پاییزی

مونوکروم یا استایل تک رنگ چیست؟

به پوشش یک رنگی که بیشتر افراد برای داشتن استایل های متفاوت استفاده می کنند استایل تک رنگ گفته می شود در معنی لغوی مونو به معنای یک و کروماتیک به معنای رنگ است با توجه به این که در استایل تک رنگ از یک گروه رنگی استفاده می‌شود و شما می توانید تا در ترکیب و هارمونی استایل خود از ته‌رنگ ‌ها، سایه ‌ها و درجات مختلف یک رنگ اصلی استفاده کنید. این نوع سبک همیشه مورد توجه بوده اما اوج محبوبیت آن دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ بوده است و افراد مشهور بسیاری همچون دیوید بکهام و نیک ووستر و  . . . از این استایل استقبال کردند.

با توجه به تک رنگ بودن در استایل مونوکروم باید بگوییم درباره رنگ ها هیچ محدودیتی وجود ندارد. زیرا افرادی که این نوع استایل را انتخاب می کنند همان طور که گفتیم با ترکیب یک رنگ از تنالیته های مختلف به راحتی می توانند تیپی جذاب داشته باشند در ساخت استایل زیبا و خاص در واقع این شما هستید که با بازی با رنگ ها می توانید خاص ترین استایل ها را برای خودتان بسازید.

بیشتر افراد تصور می کنند که در استایل تک رنگ فرد بایستی لباس های یک دست و یک رنگ را داشته باشد اما باید بگوییم که ترکیب مونوکروم، ترکیب تنالیته هاى مختلف رنگ ها است، شما می توانید تا با استفاده از سایه بندی های یک رنگ خاص و استفاده از اکسسورى ها یک استایل دوست داشتنى و عامه پسند را داشته باشید در واقع پوشیدن لباس با این سبک با توجه به سادگی که دارد می تواند جلوه مدرنی را به شما ببخشد.

شیک ترین مدل های طراحی ناخن پاییز و زمستان 2022-2023
مشاهده

در انتخاب رنگ مناسب برای لباس توجه به رنگ چشم، رنگ پوست و رنگ موها می تواند بسیار کاربردی باشد زیرا می توانید به راحتی رنگ مناسب خود را انتخاب کنید. بیشتر طراحان لباس برای افرادی که به دنبال استایل تک رنگ هستند توصیه می کنند تا برای جذاب تر شدن استایل شان از رنگ های خنثی و ترکیب بافت‌هایی هم چون؛ بافتنی ، چرم، جیر، کشمیر، ابریشم ، مخمل، کتان و … استفاده کنند

استایل تک رنگ
استایل تک رنگ بهاری

 

نکات کلی درباره سبک و استایل تک رنگ

 

استفاده از سایه ها

پیروی از سبک مونوکروم یا تک رنگ به این معنی نیست که فرد در استایل خود از یک رنگ استفاده کند بلکه فرد می تواند تا از ترکیب رنگ ها با تناژ نزدیک به هم کمک بگیرد مثلا در استایل مونوکروم فرد در انتخاب پیراهن و شلوار سیاه می تواند از رنگ‌ های تیره یا خنثی مانند طوسی برای کیف و یا کفش و کلاه استفاده کند انتخاب این ترکیب باعث می شود تا  ظاهر فرد خسته کننده نباشد و هم این که فرد کشیده ‌تر و لاغرتر دیده شود و در واقع، سبک تک رنگ، کارکردی مشابه با استفاده از لباس ‌هایی با رده‌ های عمودی را دارد.

 

استفاده از اکسسوری ‌ها در استایل تک رنگ یا مونوکروم

علاوه بر استفاده از رنگ های با تناژ پایین و سایه ها ایده بسیار جذاب دیگر برای ایجاد تنوع در استایل تک رنگ استفاده از اکسسوری هایی مانند عینک، کیف و یا زیورالات خاص و رنگی ( طلایی یا نقره ای ) است. که شما می توانید با انتخاب اکسسوری رنگی و زیورآلات با طرح خاص و چشم‌گیر تا حدود زیادی از سادگی استایل تک رنگ کم کنید و پوشش شما را از حالت یک نواخت خارج کند.

چگونه مثل مدل های ویکتوریا سکرت به نظر برسید
مشاهده

 

استایل تک رنگ
استایل تک رنگ زمستانی

لباس های ضروری برای همه

در میان تغییر و تحولات بسیاری که در دنیای مد صورت گرفته است برخی از لباس ها هم هستند که نه تنها هیچگاه از مد نمی افتند بلکه بسیار هم کاربردی اند. ما در این قسمت به این دسته از لباس ها اشاره می کنیم.

بلوز و شلوار مشکی در استایل تک رنگ :

داشتن لباس مشکی با توجه به سادگی و تک رنگ بودن شان از ساده ترین و سریع ترین روش های آماده شدن است و از همین رو هم شما می توانید این نوع لباس ها را به تنهایی یا همراه با هر رنگ کتی که دوست دارید، به تن کنید.

پیراهن سفید :

دسته ای دیگر از لباس هایی که هیچ گاه از مد نمی افتد وبه سادگی با لباس های دیگر ست می شود بلوز سفید است.

شلوار جین :

یکی از شلوار های که در هر کمدی پیدا می شود و طرفداران بسیاری را دارد شلوار جین است.

 

استایل تک رنگ با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند مناسب ترین نوع  برای محل کار و جلسات بسیار رسمی باشد شما می توانید در زمان کم  خیلی زود آماده و سپس در محل کار تان شیک و مرتب باشید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.