اربعین 97

اربعین ۹۷ و سخنانی پیرامون این روز معنوی

اربعین ۹۷ مصادف با سه شنبه ۸ آبان به تاریخ هجری شمسی ، ۲۰ صفر ۱۴۳۹ به تاریخ هجری قمری و همچنین ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸ به تاریخ میلادی می باشد. به طور کلی اربعین در لغت به معنای چهلم است. که اولین بار در تاریخ بیست صفر ۶۱ یعنی روز چهلم شهادت امام حسین (ع) و یاران گرامیشان به این معنا اطلاق گردید. در مورد اهمیت این روز در نزد شیعیان و حتی دیگر ادیان سخنان و احادیث فراوانی از بزرگان نقل شده است. در چنین روزی محبان ابا عبدالله حسین (ع)، برای زیارت حرم مطهر ایشان و برادر گرانقدرشان حضرت ابوالفضل (ع) به سوی کشور عراق می شتابند. امسال نیز یعنی در اربعین ۹۷ قرار است که زائران و عاشقان بی شماری از نقاط مختلف جهان از جمله تمامی شهرهای کشور ایران قدم در این راه گذاشته، تا از برکات و ویژگی های ارزشمند چنین روزی بهره مند گردند.

اربعین 97

وجود مشکلات مالی در اربعین ۹۷ به دلیل نوسانات ارزی

در ایام جاری و نیز اربیعین ۹۷ درباره فشارها و مشکلات مالی زائرین کم درآمد سخنان بسیاری به میان آمده است. گران شدن نرخ ویزا و دیگر مسائل این سؤال را در میان اذهان عمومی مطرح کرده است که آیا این موارد می تواند از تعداد زائرین را در اربعین ۹۷ نسبت به سال های قبل کمتر نماید یا خیر؟

البته طبق آنچه که در مرسمات محرم و خصوصاً در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی مشاهده شده است، این است که عزاداری ها در چنین روزهایی بسیار پررنگ تر از سال های گذشته برپا شده است. که این نشان می دهد که نه تنها مشکلات مالی بلکه دیگر مسائل دیگر مانند خطرات این سفر معنوی هرگز نمی تواند جمعیت زائرین را در اربعین ۹۷ نسبت به سال های قبل کاهش دهد. آنچه که در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است عشق به امام حسین علیه سلام، فرزندان و یاران ایشان است.

Product query unexpected return: Internal Server Error

نقش پلیس و نیروهای امنیتی در اربعین ۹۷

امسال نیز در اربعین ۹۷ مانند دیگر سال ها، نیروهای سختکوش نیروی انتظامی نه تنها به اجرای ظاهری مقررات سازمانی خود عمل کرده بلکه بسیار دلسوزانه برای ایجاد امنیت در میان زائرین عمل خواهند نمود. خوشبختانه پلیس کشورمان در سایه تحلیل های صورت گرفته و تجارب بالایی که از سال های گذشته دارد، توانایی مدیریت مسائل و مشکلات مختلف در اربعین ۹۷ را دارا می باشد.

معرفی 4 پیام رسان امن دنیا
مشاهده

این اطمینان را به زائرین عزیز داده است که کیفیت خدمات رسانی در اربعین ۹۷ روند رو به رشدی را خواهد داشت. همچنین بازدید وزیر اطلاعات از مرز شلمچه نشان از بررسی کیفیت امکانات و خدمات رسانی و نیز روند تردد زائران، شرایط و امکانات موکب های مستقر شده را توسط ایشان در اربعین ۹۷ می دهد. به طور کلی با تلاش بی وقفه نیروی انتظامی و دیگر ارگان های امنیتی کشور با حمایت مسئولان کشوری تمامی شرایط پذیرایی و استراحتی زائران و تردد و انتقال بی دغدغه آنان در اربعین ۹۷ از مرز مهیا شده است.

اربعین 97

خدمات درمانی در اربعین ۹۷

امسال در اروز اربعین با پیش بینی های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر قرار است خدمات درمانی و امدادی ویژه ای به زائران ارائه گردد. وجود پایگاه های امداد و نجات بین شهری در شهرهای مختلف کشور و در مرزها همگی نشان از آماده باش این سازمان برای خدمات رسانی به محبان اهل بیت می باشد.

همچنین با مستقر کردن خودروهای عملیات امداد و نجات و نیز بالگردهای مربوطه نیز در جهت سلامت افراد در روزهای مربوط به پیاده روری اربعین ۹۷ قدم مؤثری توسط سازمان امداد و نجات جمعیت هلال برداشته شده است. همچنین امسال نیز مانند گذشته دستگاه های آمبولانس و موتورلانس در استانهای ایلام، خوزستان و کرمانشاه و نیز کشور عراق به کار گرفته شده اند. در پایگاه های مستقر این سازمان خدمات ویژه ای از جمله اسکان اضطراری، خدمات و درمان های سرپایی و خدمات فوری پزشکی مانن تست فشار خون و تست قند خود و … در روزهای منتهی به اربعین ۹۷ ارائه می گردد.

Product query unexpected return: Internal Server Error

اعمال و مستحبات روز اربعین ۹۷

اربعین ۹۷ نیز مانند همه روزهای اربعین، دارای اعمالی جهت بهره بردن هرچه بیشتر از برکات چنین روزی می باشد. از جمله این اعمال و مستحبات خواندن زیارت روز اربعین است. دعای مشهور چنین روزی که منصوب به امام صادق (ع) می باشد و توسط شیخ طوسی نقل گردیده است، بسیار مؤکد است. این دعا با چنین جمله ای آغاز می گردد:

السلام علی ولی الله و حبیبه، السلام علی خلیل الله و نجیبه، السلام علی صفی الله و ابن صفیه…

همچنین پیاده روی اربعین ۹۷ که نیت زیارت امام حسین علیه سلام در چهلمین روز شهادتشان صورت می پذیرد، یکی از اعمال بزرگ در چنین روزی است. این گرده همایی علاوه بر ثواب زیارت حضرت ابا عبدالله، نشان از همدلی، هم بستگی و عشق شیعیان آن حضرت به دیگران است. این همان جذبه ای است که امسال نیز با گذشت قرن ها همچنان در میان دل های شیعیان حسین (ع) پا بر جاست.

فرانسه قهرمان جام جهانی 2018 شد + بررسی
مشاهده

اربعین 97

دو حدیث ارزشمند

امام سجاد علیه السلام می فرمایند: زمین کربلا، در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدی می درخشد و ندا در می دهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکی که پیشوای شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.

امام حسن عسکری(ع) فرمود: نشانه‌های مؤمن پنج چیز است: پنجاه رکعت نماز (نماز یومیه و نمازهای نافله)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک گذاردن، بسم‌الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن.

Product query unexpected return: Internal Server Error

سخن نهایی درباره اربعین ۹۷

با توجه به مسائل مطرح شده در این مطلب از مجله ایرانوس می توان به این نتیجه رسید که امسال نیز در اربیعن ۹۷ با وجود تمامی مسائل و مشکلات موجود در این سفر معنوی، شاهد میلیون ها زائر و عاشق ابا عبدالله حسین (ع) خواهیم بود. چرا که با اعتقاد به این فرموده امام صادق (ع) : هر یک از شیعیان ما که به زیارت امام حسین علیه سلام برود باز نخواهد گشت در حالی که همه گناهانش بخشوده شده باشند، زائران عاشق تمامی سختی های راه را به جان خریده و شوق فراوان قدم در این مسیر معنوی خواهند نهاد.

امسال نیز پیاده روی اربعین ۹۷ شکوهمند تر از هر زمان دیگری برگزار خواهد شد و این زمین کربلاست که دل های عاشق را از هر گوشه جهان به سوی خود می خواند.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.