آبرسانی پوست در سرما

آبرسانی پوست در فصل سرما

آبرسانی پوست چیست؟

همان طور که از اسمش مشخص است منظور از آبرسانی پوست یعنی روشی برای رفع خشکی پوست و طراوت و شادابی بخشیدن به آن که معمولا همه افراد به آن نیاز دارند. یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین راه های آبرسانی پوست، نوشیدن آب به میزان زیاد است زیرا هر چقدر بدن اب زیادی داشته باشد پوست مرطوب تر است. بسیاری از افرادی که در فصول سرد سال دچار خشکی پوست می شوند عمدتا افرادی هستند که میانه خوبی را با آب ندارند که این می تواند علاوه بر پوست بر سایر اندام های دیگر نیز تاثیر منفی داشته باشد.

معمولا با سرد شدن هوا، دمای بدن نیز تا حدودی پایین می آید و پوست دست؛ صورت و بدن خشک تر و زبرتر از فصل های گرم می شود و از همین رو پوست رطوبت عادی خودش را از دست می دهد. با توجه به حساسیت پوست نسبت به اب و هوا از این رو در مواجه با هوای سرد علاوه بر خشک شدن آن امکان بروز چین و چروک در کوتاه مدت نیز بسیار زیاد است که این خود اصلی ترین علت پیری زود رس پوست در بسیاری از افراد است.

دلایل خرید از فروشگاه آنلاین عطر
مشاهده

از همین رو نیز بیشتر متخصصان توصیه می کنند تا برای داشتن پوستی سالم و شاداب در فصل های سرد سال بیش از همیشه بایستی مراقب بود.

از این رو بهتر است:

  •  با تغذیه سالم و استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه در زمستان بیشتر از همیشه مراقب پوست خود باشید
  •  از محلول های شست و شوی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید
  •  با نوشیدن آب به مقدار کافی رطوبت پوست خود را حفظ کنید
  • استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

 

اما بهترین و مناسب ترین راه برای آبرسانی پوست در فصل سرما کدام است ؟

ماساژ پوست با مرطوب کننده

مرطوب کننده ها حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی و ویتامین ها می باشند از این رو بهتر است تا برای رهایی از خشکی در زمستان و آبرسانی پوست استفاده از مرطوب کننده های دست و صورت را فراموش نکنید. به این صورت که  روزانه ۲ بار و به مدت ۲۰ دقیقه دستان مرطوب خودتان را به صورت حرکات مدور به ملایمت از چانه تا میان پیشانی بالا آورید و صورتتان را به ارامی با این حرکات ماساژ دهید به این ترتیب این ماساژ می تواند پوست خشک شما را بسیار نرم و لطیف نماید.

آبرسانی پوست در سرما

بخور سرد پوست

بهترین نوع بخور برای آبرسانی پوست، شادابی و حفظ رطوبت استفاده از بخور سرد است بهتر است تا برای جلوگیری از خشکی پوست در روزهای سرد زمستان از دستگاه بخور سرد استفاده نمائید این نوع بخور علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست، از دم کردن هوای اتاق و همچنین برای پیشگیری از سرماخوردگی و انواع آلرژی بسیار موثر است و به بهبود هرچه سریعتر سرماخوردگی کمک می کند.

تغذیه سالم و مقاومت در برابر آلودگی هوا
مشاهده

آبرسانی پوست در سرما

 

استفاده از ماسک های صورت و آبرسانی پوست

ماسک ها بهترین محافظ و راه آبرسانی پوست هستند مخصوصا در فصل زمستان که سوز هوا بیشتر است بهتر است تا برای آسیب ندیدن پوست از ماسک استفاده کنید. بهتر است تا برای رفع زبری و چین و چروک پوست صبح قبل از دوش گرفتن سفیده یک تخم مرغ را با یک قاشق سوپخوری عسل و آب هویج مخلوط و سپس بر روی صورت خود قرار دهید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه با اب ولرم بشویید این ماسک زبری و چین و چروک پوست را رفع خواهد کرد و پوستی شادابو نرم را به شما هدیه خواهد داد.

آبرسانی پوست در سرما

کاکائو را در برنامه خود بگنجانید

طبق تحقیقات به دست آمده درباره مصرف کاکائو نتیجه نشان میدهد که دو نوع آنتی اکسیدان موجود در کاکائو پوست را از آسیب های نوری محافظت می کند و علاوه بر محافظت باعث بهبود خونرسانی به سلول های پوست می شود که این باعث نرمی و لطلفت پوست افراد می شود

 رژیم غذایی مناسب برای آبرسانی پوست

تغذیه درست و عاری از مواد مضر می تواند نقش بسیار زیادی را در سلامت فرد و حتی سلامت پوست داشته باشد معمولا متخصصان تغذیه خوردن ماهی های آب سرد، امگا۳ موجود در تخم مرغ، روغن نارگیل، روغن سبوس و کره خالص را به افرادی که دارای پوست خشک  زبری هستند توصیه می کند.

آبرسانی پوست در سرما

وازلین یک درمان فوری

اصالی ترین علت خشکی پوست بعد از کم آبی بدن و دهیدراته شدن بدن از دست رفتن چربی پوست است معمولا بسیاری از افراد بعد از استحمام دچار خشکی پوست می شوند علت این نوع خشکی از بین رفتن چربی طبیعی پوست بر اثر استحمام است که وازلین می تواند این چربی را دوباره به پوست برگرداند.

کدام خط چشم برای کدام چشم
مشاهده

مهم ترین خاصیت مرطوب کننده ها حفظ چربی مناسب پوست است که در میان مرطوب کننده های قابل دسترس هیچ مرطوب کننده ای نمی تواند با وازلین و پارافین برابری کند زیرا علاوه بر قیمت بسیار ناچیز خاصیت بسیاری را دارند.

آبرسانی پوست در سرما

استفاده از دستکش در سرما

با توجه به این که پوست دست بسیار نازک تر و حساس تر از پوست سایر قسمت های بدن است از این رو بهتر است تا در زمان سرما از دستکش استفاده کنید تا پوست شما آسیب کمتری را در مواجهه با هوای سرد ببیند .

استفاده از ضد افتاب

با توجه به این که در زمستان شدت تابش خورشید به اندازه تابستان تیز و داغ نیست اما در همین هوای ابری و سرد استفاده از یک ضد آفتاب خوب روزانه بسیار ضروری است بهتر است تا برای اسیب ندیدن پوست از یک لایه ضخیم ضد آفتاب با FPS معادل ۵۱ یا بیشتر روی صورت و دست هایتان استفاده کنید.

 

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.