چرت زدن در طول روز و نکاتی برای بهبود کیفیت استراحت در طول روز

آیا تابه حال به این فکر کرده اید که چرت زدن در طول روز چقدر می تواند لذت بخش باشد؟ حتما میتوانید حدس بزنید که از چه مزایایی در این مورد، در طول مقاله صحبت خواهیم کرد.برای چرت زدن در طول روز، نیازی نیست برنامه ریزی خاصی انجام بدهید، خود به خود اتفاق می افتاد! شما خسته می شوید چشم هایتان گرم می شود و دوست دارید در نزدیک ترین مکان ممکن منزل خود، که بالشت یا تشک دارد و یا حتی بر روی کاناپه های اتاق نشیمن و یا حتی اتاق مهمان ها، به خواب روید.

 

چرت زدن در طول روز
چرت زدن در طول روز

 

وقتی هم که از خواب بیدار می شوید، حس می کنید مانند اصحاب کهف، سال هاست که در خواب عمیقی بوده اید اما وقتی به ساعت دیواری نگاه می کنید، متوجه می شوید که فقط یک الی دو ساعت خواب بوده اید!سپس بعد از برخاستن نیز، احساس شادی و پر انرژی بودن، تمام سلول های بدن شما را فرا می گیرد! و حس میکنید که انرژی کافی برای اینکه بتوانید در طول روز به کار های خود مشغول شوید را به یک باره به دست آورده اید.

به همین آسانی! با توضیحات ناچیزی که تا همین الان، در اختیار شما قرار داده ام، می توانید به خوبی درک کنید که با چرت زدن در طول روز، می توانید روز فوق العاده ای را سپری کنید.

 

چرت زدن در طول روز
چرت زدن در طول روز

 

«سازمان بین المللی خواب»، چرت زدن در طول روز به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه را برای تمامی افراد بزرگسال و بالغی که در طول روز، مشغله و کارهای زیادی دارند که انجام دهند، پیشنهاد می کند.البته ناگفته نماند که به تازگی تحقیقی بر روی چندین خلبان نظامی و فضانورد از طرف تیم ناسا انجام شده است که نتایج به شدت شوکه کننده است! طبق این نتایج، چرت زدن در طول روز؛ آن هم به مدت ۴۰ دقیقه، افزایش ۳۴ درصدی عملکرد این فضانوردان و خلبانان نظامی را به دنبال داشت، و هوشیاری آن ها را به ۱۰۰ درصد رسانده بود.

4 روش برای تهیه ی کرم لاغری چربی سوز خانگی
مشاهده

همچنین «تام هادگینسون» (Tom Hodgkinson) که یک نویسنده معروف اهل بریتانیا است و به علت نگارش زیبا و قلمی شیوا و روان، معروف شده است، در کتاب «چگونه بیکار باشیم» خود، (How to be idle) که در مورد معتادان به کار و افرادی که در زندگی خود تعادلی بین کار خود و روابط انسانی روزمره برقرار نمی کنند، نوشته است:

 

Tom Hodgkinson
Tom Hodgkinson

 

من یقین دارم که همه ی افرادی که به بهشت می روند، مکان هایی جهت «چرت زدن در طول روز» برایشان فراهم می شود و حتما یک وعده چرت در طول روز را در برنامه ی روزانه ی خود جای می دهند! چرت زدن در طول روز باعث خوشنودی فرد می شود و بسیار کارآمد نیز هست! با چرت زدن در طول روز، انگار ۲۴ ساعت را به دو بخش تقسیم می کنید و دو نیمه دارید که راحت تر هم می توانید زمان خود را مدیریت و کنترل کنید.

با در نظر گرفتن اینکه در طول روز قرار است استراحت کوتاهی داشته باشید و انرژی خود را بازیابی کنید، صبح ها نیز راحت تر برای انجام کار های خود بیدار می شوید (مخصوصا کسانی که در خانه و به صورت فریلنسر کار می کنند.)

 

چگونه بیکار باشیم
چگونه بیکار باشیم

 

کسانی که تام هادگینسون را به خوبی نمی شناسند و کتابش را نیز مطالعه نکرده اند، ممکن است فکر کنند که کتابی که معرفی شد، کتابی به درد نخور است و هدف آموزشی ای را دنبال نمی کند، اما هادگینسون با به تصویر کشیدن افرادی که معتاد به کار هستند و با شیوه نویسندگی زیبای خود، فعالیت هایی را در طول کتاب به خوانندگان خود معرفی می کند، که می تواند زندگی افراد را از یکنواختی در بیاورد.

رنگ مو با استفاده از مواد گیاهی و بهره گیری از خواص طبیعی
مشاهده

اما برای داشتن یک استراحت فوق العاده در طول روز، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟با ما همراه شوید.

اتاق خواب خود را برای چرت زدن در طول روز طراحی کنید!

راستش را بخواهید، هر فردی، علایق و سلایق متفاوتی دارد و باید طبق همان سلیقه های فردی خود، باید برای طراحی و دکوراسیون اتاق خواب خود برنامه ریزی کند اما نکاتی را به منظور داشتن خوابی فوق العاده در طول روز می توان رعایت کرد.به عنوان مثال، استفاده از تشک هایی نرم با بافت پارچه ای می تواند در بهبود کیفیت خواب شما تاثیر گذار باشد، البته بعضی افراد هم هستند که فقط با قرار دادن سر خود بر روی بالشت های سفت و سخت به خواب می روند.

دومین نکته ای که می توان در جهت بهبود کیفیت خواب شما اعمال کرد، استفاده از رنگ یاسی و یا بنفش کم رنگ است. طبق نظریه ی روانشناسان، استفاده از این رنگ ها، بسیار آرامش بخش است و در بهبود کیفیت خواب افراد بسیار تاثیرگذار است.

برای خواب بعداز ظهر خود برنامه ریزی کنید

حتما حواستان باشد که بیشتر از یک الی یک و نیم ساعت، به خواب نروید چرا که بیشتر از این تایم، احتمال اینکه نتوانید شب به راحتی به خواب بروید بیشتر می شود و کیفیت خواب شبانه شما را به خطر می اندازد.در کل، خواب در طول روز شاید لذت بخش باشد اما هیچوقت نمی تواند جایگزین خواب شبانه شما بشود؛ پس بین این دو تعادل برقرار کنید و یک خواب شبانه خوب را هیچوقت از برنامه خود حذف نکنید.

فواید شگفت انگیز ماسک تخم مرغ برای مو
مشاهده

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.