آرایش

نحوه ی پاک کردن صحیح آرایش صورت

مطمئناً همه ما به خوبی می‌دانیم که اگر چه آرایش کردن می‌تواند بر جذابیت‌‌های چهره ما بیفزاید اما عدم پاک‌کردن آرایش قبل از خواب نیز می‌تواند چه پیامدهای ناگواری را برای پوستمان به همراه داشته باشد. بنابراین می‌بایست همان‌طور که به دنبال یاد گرفتن نحوه صحیح آرایش کردن می باشیم نحوه صحیح پاک کردن آرایش و انجام روتین پوست را نیز فرا گیریم. در این نوشتار شما را به شیوه‌های صحیح پاک کردن آرایش روزانه آشنا می‌کنیم.

مراحل پاک کردن آرایش صورت

همه ما به خوبی می‌دانیم که برای داشتن پوستی خوب می‌بایست پوستمان را در فواصل زمانی منظم پاکسازی نموده و از باقی ماندن آرایش بر روی پوستمان برای مدت طولانی خودداری نماییم. شاید شما با خود بگویید که من از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات آرایشی از برندهای معتبر برای آرایش چهره خود استفاده می‌کنیم اما بهتر است بدانید پوست شما نیز نیاز به تنفس و دریافت اکسیژن دارد فلذا باقی ماندن طولانی‌مدت محصولات آرایشی بر روی پوست پیامدی جز پیری زودرس پوست به دلیل بسته ماندن منافذ پوستی برایتان نخواهد داشت.

به همین منظور ما با بسیاری از متخصصان و آرایشگران پوست صحبت نموده‌ایم تا با دریافت بهترین راهنمایی ‌ها در این زمینه شیوه‌ های برتر و حرفه‌ای پاک کردن آرایش از صورت را به شما عزیزان آموزش دهیم با ما همراه باشید.

آرایش

نحوه پاک کردن آرایش چشم

زمانی که صرفاً صحبت از بین بردن آرایش چشم می‌شود ما به زمان نیاز داریم. یکی از متخصصان پوست و مو به نام Ranella hirsh در این زمینه بیان می‌کند که شما می‌بایست محصولی را که مناسب پاک کردن آرایش چشم است را خریداری نمایید و سپس آن را به وسیله پد پنبه ای به چشم مالیده و منتظر بمانید. این محصولات پاک‌کننده؛ ریمل، خط چشم و سایه را به خوبی نرم کرده و سپس با استفاده از یک دستمال پنبه‌ای شما به راحتی می‌توانید این ترکیبات را از روی پلک، مژه‌ها و چشم خود پاک نمایید.

همه چیز درباره ی کراتین کردن مو
مشاهده

با پاک کردن صحیح آرایش چشم می‌توانید از بروز بیماری‌های چشمی که سلامت چشمان شما را به خطر می‌اندازد جلوگیری نموده و از ریزش مژه‌ ها، ایجاد حلقه ‌های تیره زیر چشم و چین و چروک پوست دور چشم جلوگیری نمایید. پاکسازی پوست نیز در مراحل بعد توصیه می شود.

آرایش

استفاده از صابون و آب بهتر از دستمال مرطوب‌کننده مخصوص آرایش، آرایش را پاک می‌کند

اگرچه استفاده از دستمال مربوط پاک‌کننده آرایش می‌تواند گامی مؤثر برای زدودن و پاکسازی آرایش از روی پوست به نظر برسد اما در حقیقت این محصول مناسب پاکسازی پوست قبل از تمیز کردن کامل  آرایش می‌باشند. بسیاری از ما فکر می‌کنیم می‌توانیم با استفاده از یک دستمال مرطوب آرایش صورت خود را پاک نموده و سپس به رختخواب برویم اما این تمام ماجرا نیست چرا که پس از پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب شما می‌بایست پوست خود را با آب و یک شوینده مناسب بشویید تا بقایای آرایش را از پوست پاک کرده و پوستتان را پاک و شاداب نمایید و آن را برای استفاده از کرم‌ های مغذی شب آماده کنید.

در صورتی که بدین شیوه عمل کنید می‌توانید از بروز چین و چروک و جوش ‌های سرسیاه و سفید بر روی پوستتان جلوگیری نمایید.

آرایش

از یک پاک‌کننده مناسب پوستتان استفاده کنید

بسیاری از زنان نمی‌دانند که برای شست ‌و‌ شوی پوست صورت خود می‌بایست از یک شوینده و پاک‌کننده ملایم و متناسب با ساختار پوستشان استفاده نمایند. علاوه بر آن هر محصول پاک‌کننده و شوینده برای از بین بردن محصولی خاص استفاده می‌شود برخی از آنها مناسب پاک کردن محصولات روغنی مانند BBcream (بی‌بی کرم‌ها) و برخی دیگر برای پاک کردن رژ لب ‌های مایع و ریمل‌ های ابرو مفید می‌باشند. امروزه برخی محصولات پاک‌کننده روغنی به دنیا معرفی شده‌اند که می‌توانند معجزه‌ای برای پاک کردن آرایش صورت به شمار آیند. به عنوان مثال روغن زیتون می‌تواند به خوبی آرایش را از روی پوست پاک کند اگر به استفاده از این ماده علاقه‌ای ندارید و به دنبال محصول دیگری برای پاک کردن آرایش از روی پوستتان هستید از سرم‌ها، لوسیون‌ها و شیرپاک‌کن‌ها استفاده کنید. پاک کننده های زیادی هستند که می توانید به صورت خانگی آن ها تهیه کنید.

جشن کریسمس و دانستنی های جذاب آن
مشاهده

از پاک کردن پلک خود غافل نشوید

در بیشتر موارد در زمان پاک کردن آرایش از تمیز کردن پلک خود غافل شده و گاهاً پاکسازی آن را به دست فراموشی می‌سپاریم. این منطقه همیشه توسط سایه و ریمل و خط چشم پوشانده می‌شود و عدم پاکسازی صحیح این منطقه می‌تواند در درازمدت منجر به بروز عوارضی مانند سوزش چشم و حساسیت‌ های چشمی شود. به خصوص زمانی که از محصولات آرایشی ضد آب یا واتر پروف استفاده کنید. به همین منظور لازم است از یک ابزار هدفمند برای پاک کردن بقایای ترکیبات آرایشی این منطقه استفاده کنید. شما می‌توانید برای پاکسازی پوست این منطقه و زدودن مواد آرایشی از روی آن از روغن زیتون اصل و خالص استفاده کنید. از فشار بر روی مژه‌ ها به دلیل آسیب دیدن مژه‌ ها و ریزش آن ها خودداری نمایید و برای پاک کردن ریمل پنبه آغشته به روغن زیتون را به آرامی بر روی مژه‌هایتان بمالید.

پس با توجه به نکات بند قبلی در زمان پاک کردن ریمل پنبه آغشته به پاک‌کننده را به آرامی در مسیر رشد مژه‌ها حرکت دهید تا ریمل پاک شود.

پاک کردن پیشانی

در بسیاری از مواقع صبح‌ ها زمانی که از خواب بیدار می‌شویم متوجه می‌شویم ملحفه بالش ما به وسیله مواد آرایشی و کرم ‌ها لکه‌دار شده است این بدان علت است که در هنگام پاک کردن آرایش به قسمت پیشانی و قسمت رویش خط مو توجه کافی را مبذول نمی‌دارید. شما می‌بایست چهره خود را تماماً پاک کنید و از قسمت رستنگاه مو غافل نشوید. در بیشتر موارد دیده شده است که بقایای آرایشی در هنگام پاک کردن در این منطقه جمع می‌شوند و علاوه بر ریزش مو پوست حساس پیشانی را دچار پیری زودرس و عوارض آن می‌نمایند. از یک تونر پاک کننده استفاده کنید و از پاک شدن هر گونه اثری از آرایش در این منطقه اطمینان یابید.

روش های پیش گیری از سفیدی زودرس مو ها
مشاهده

آرایش

پدهای پنبه‌ای بهتر از گلوله‌های پنبه‌ای هستند

یکی از متخصصان پوست به نام ربکا کازین می‌گوید استفاده از توپک‌ های پنبه‌ای می‌تواند برای پاک کردن آرایش مضر باشد. باقی ‌ماندن الیاف پنبه‌ای این توپک‌ ها در لابه‌لای مژه‌ ها سبب تحریک چشم و ریزش مژه‌ ها شود.

به همین منظور ما استفاده از دستمال‌ های محکم پارچه‌ای یا پنبه‌ای را که بافت تختی دارند به شما پیشنهاد می‌کنیم. گازهای استریل می‌توانند در پاک کردن آرایش چشم از مزایای بیشتری نسبت به سایر محصولات برخوردار باشند چرا که بافت آنها به گونه‌ای است که الیاف درون آنها به صورت متراکم بوده و به داخل چشم و مژه‌ ها نفوذ نمی‌کند در عین حال آن ها کاملاً استریل و بدون میکروب هستند.

آرایش

رطوبت‌رسانی به پوستتان را فراموش نکنید

در نهایت فراموش نکنید که استفاده از محصولات آرایشی در درازمدت می‌تواند منجر به خشکی پوست شود. بدین منظور حتماً پس از پاک کردن آرایش به شیوه اصولی مندرج در این مقاله از یک مرطوب‌کننده قدرتمند استفاده کنید. کرم‌های مرطوب‌کننده و لوسیون‌ها بهترین موارد برای آبرسانی به پوست می‌باشند. بالم‌ های لب و لب ‌لوها برای آبرسانی و مرطوب نمودن پوست نازک لبان شما مفید بوده و کرم‌ های مرطوب‌کننده دور چشم برای آبرسانی به پوست حساس این منطقه طراحی شده‌اند.

کلام پایانی

در نهایت باید بدانید رفتن به رختخواب بدون پاک کردن آرایش خطرناک‌ترین کار برای سلامتی پوست شما به شمار می‌آید.در صورت باقی ماندن مواد آرایشی بر روی پوست روزنه‌ های پوستی شما مسدود شده و سلامت پوستتان به خطر می‌افتد پاک کردن آرایش به پوست فرصت تنفس و بازسازی مجدد داده و راهی مؤثر برای مراقبت از سلامتی و زیبایی پوست به شمار می آید .

مراقبت از پوست صورت و روش های جذاب شدن آن
مشاهده

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.