مراقبت از پوست مردان

راه های مراقبت از پوست مردان

امروزه داشتن پوستی شفاف و جذاب نه تنها در میان زنان ، بلکه در میان مردان هم حائز اهمیت است، چرا که پوست نقش فوق العاده ای در زیبایی چهره دارد . و اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد. داشتن اعتماد به نفس حضور در فعالیت های اجتماعی را موثر می سازد . از این رو بحث راه های مراقبت از پوست مردان مطرح می شود . امروزه مردان زیادی هستند که به زیبایی و شفافیت پوست خود اهمیت می دهند. مراقبت از پوست مردان زحمت زیادی ندارد و تنها با رعایت یکسری نکات می توان پوستی زیبا و جوان داشت. در ادامه ی این مقاله قصد داریم برخی از راه های مراقبت از پوست مردان را به شما معرفی  کنیم.

نکاتی در رابطه با مراقبت از پوست مردان

پوست مردان از حیث بافت در مقایسه با زنان کلاژن و الاستین بیشتری دارد و زخیم تر است .در واقع غدد پربی در پوست مردان بیشتر از زنان است. از این رو مراقبت از پوست مردان متفاوت تر از مراقبت از پوست در زنان است. مردان با رعایت نکات زیر می توانن از پوست خود مراقبت کرده و  پوستی صاف و جذاب داشته باشند.

تستر عطر چیست و هر آنچه در مورد تستر باید بدانیم
مشاهده

لایه برداری پوست

  • تمیز کردن پوست و شستن صورت حداقل دو بار در روز

از آنجایی که پوست مردان چرب تر از زنان است ، از این رو شستشوی صورت حداقل روزانه دو بار ضرورت  دارد شستشو با آب خالی هم کافی است و حتما نیاز به استفاده از صابون یا سایر شوینده ها می باشد .

  • لایه برداری پوست

باید بگوییم که لایه برداری پوست تنها به زنان اختصاص ندارد . مردان بیشتر از زنان در بیرون از منزل به سر می برند  ، از این رو برخورد با هوای آلوده منجر به بسته شدن منافذ باز پوست مردان می شود . برای اینکه پوست شفاف باشد ، باز شدن منافذ پوست ضروری است ، و لایه برداری پوست هفته ای یک بار توصیه می شود  استفاده از لایه بردارهای خانگی هم برای لایه برداری پوست و مراقبت از پوست مردان می تواند مفید باشد .

  • استفاده از ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب نیز در مراقبت از پوست مردان و در بین مردان اهمیت ویژه ای دارد . و تنها به تابستان اختصاص ندارد و مردان هم باید مثل زنان هم در تابستان و هم در زمستان از ضد آفتاب استفاده کنند . استفاده از ضد آفتاب از بروز لکه های پوستی و کک و مک ناشی از نور آفتاب جلوگیری می کند و پوست را در برابر اشعه های سرطان زا محافظت می کند . لازم به ذکر است که ضد آفتاب انتخابی بایستی با پوست سازگار باشد. ضد آفتاب برای پوست های خشک ، چرب و نرمال متفاوت است.

ما هم مثل شما به دنبال خرید یک ضد آفتاب مناسب برای پوست خود بوده ایم، در مقاله ی بهترین ضد آفتاب می توانید از تجربیات ما استفاده کنید.

  • استفاده از افتر شیو مناسب

استفاده از افترشیو برای مراقبت از پوست مردان ، نرمی و لطافت پوست بعد از اصلاح رایج است . افترشیو مناسب علاوه بر نرمی و لطافت پوست ، مانع از التهاب و حساسیت بعد از اصلاح  می شود. نکته ای که اینجا اهمیت دارد این است که افترشیو بایستی فاقد الکل بوده و حاوی ویتامین سی باشد، که نرمی و لطافت بیشتری به پوست دهد و از آن مراقبت کند. افترشیوهای حاوی الکل باعث خشکی پوست شده و منجر به التهاب و حساسیت می شود.

طرز تهیه انواع ماسک ‌های پاییزی در خانه
مشاهده

مراقبت از پوست مردان

  • مراقبت از ریش

در صورتی که مردان ریش بلندی داشته باشند، مراقبت از ریش ضرورت دارد ، تا هم پوست و هم ریش از آلودگی به دور باشد .  برای این کار بایستی مردان ریش ها را در حمام با شامپوی مخصوص ریش بشویند و بعد از حمام از روغن مخصوص ریش استفاده کنند. با این کار هم از شوره زدن ریش ها ممانعت می شود و هم اینکه پوست هم مرطوب می ماند. لازم به ذکر است که در این موارد استفاده از محصولات حاوی نارگیل توصیه نمی شود، چرا که بسیار مومی بوده و منجر به آکنه ی پوست می شود.

  • استفاده از لوازم مخصوص خود

برخی از مردان از لوازمی همانند کرم یا اصلاح کننده ی همسر خود استفاده می کنند . باید بگوییم که این کار به پوست مردان آسیب می رساند ، چرا که بافت پوست مردان و زنان متفاوت از هم است و این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود. توصیه بر این است که مردان کرم، ضد آفتاب، و لوسیون مخصوص به خود داشته باشند.

  • مراقبت از پوست بر حسب سن

همانگ ونه که در بالا نیز اشاره کردیم، پوست مردان در مقایسه با زنان کلاژن بیشتری دارد ، از این رو استفاده از کرم هایی که کلاژن سازی در پوست را تقویت می کنند، و حاوی ویتامین آ باشد،  برای مراقبت از پوست مردان ضرورت دارد. همچنین مردان نیز بایستی همانند زنان ، از کرم های ضد چروک و دور چشم استفاده کنند.

مراقبت از پوست مردان

  • استفاده از نرم کننده برای از بین بردن ترک های لب

یکی دیگر از نکته های قابل توجه برای مراقبت از پوست مردان استفاده از کرم های ضد ترک لب است که باعث می شود لب های مردان چرب و مرطوب بماند.

  • خوردن آب

در مراقبت از پوست مردان خوردن آب زیاد ، رطوبت رسانی به پوست را زیاد کرده و مانع از خشکی و چین و چروک زود رس می شود.

  • داشتن تغذیه ی مناسب

داشتن تغذیه ی مناسب و ورزش مداوم برای مراقبت از پوست مردان اهمیت خاصی دارد. مصرف سبزیجات ، آب ، مواد پروتئین سالم و روغن زیتون در شادابی و شفاف بودن پوست مردان در برابر پیری زودرس و سایر عوامل دیگر موثر است .

پکیج عروس چیست و به چه خدماتی گفته می شود؟
مشاهده

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.