بهترین فواید ماسک خاک رس را بشناسید

فوائد ماسک خاک رس و خاصیت های شگفت انگیر آن برای پوست موجب شده تا این روزها برندهای بسیاری ماسک خاک رس را تهیه و در دسترس قرار دهند. پوست جز حساس ترین قسمت های بدن است که تاثیر بسیار زیادی را در چهره افراد و زیبایی آن ها دارد علاوه بر زیبایی نقش پوست در سلامت افراد نیز بسیار اهمیت دارد. پوست صورت با توجه به این که همیشه در معرض نور دما و انواع آلودگی ها است باید در برابر این آسیب ها بسیار مقاوم باشد. امروزه استفاده از ضد آفتاب ها بهترین راه برای حفاظت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب است علاوه بر ضد آفتاب ها کرم ها و لوسیون های بسیار زیادی برای بهبود سلامت پوست وجود دارد اما با توجه به این که تمامی آن ها دارای عناصر شیمیایی هستند.

با گذشت زمان ممکن است استفاده از انواع کرم ها و لوسیون ها و سایر مواد بهداشتی آسیب های جدی را به پوست وارد کند از این رو بیشتر افراد به سمت استفاده از محصولات طبیعی می روند خاک رس یکی از مواردی است که با توجه به مزیت هایی که دارد بسیار مورد توجه است این خاک کمک زیادی به گردش خون، پاک کردن سموم پوستی و تصفیه کردن بافت های پوست می کند.

بیشتر افراد از این نوع خاک برای از بین بردن لکه های پوستی کمک می گیرند در استفاده این خاک باید بین نکته را در نظر داشت که با توجه به این که این نوع خاک دارای انواع متفاوتی است حتما نوع خاک با نوع پوست شما مطابقت داشته باشد؛ زیرا هر نوع از خاک رس دارای خواص مختلفی است که سبب ایجاد واکنش های متفاوتی در پوست افراد می شود.

این خاک سرشار از کلسیم، منیزیم، سیلیکا و روی است و افرادی که دارای پوست های معمولی هستند برای پاکسازی پوست خود می توانند از خاک رس سفید برای تهیه ماسک برای پوست های خود استفاده کنند این خاک با تحریک سیستم لنفاوی کثیفی و روغن اضافی را از پوست جذب می کند. خاک رو فولر نیز با داشتن مزایای مثل از بین بردن نا خالصی های پوست برای پوست های معمولی بسیار مفید و کاربردی است.

25 راه مراقبت از خود که هر روز می توانید انجام دهید
مشاهده

 

فواید ماسک خاک رس برای پوست

استفاده از ماسک های طبیعی کمک می کند تا پوست بسیار لطیف تر و عاری از هرگونه مواد شیمیایی باشد یکی از قدیمی ترین و در عین حال مناسب ترین ماسک های که بسیار مورد توجه افراد است ماسک گل رس است این ماسک از قرن های بسیار زیاد مورد توجه مردمانی از سرزمین های مختلف هند، مصر و چین بوده که از آن برای افزایش زیبایی و جوان سازی پوست شان استفاده می کردند. این خاک با داشتن بهترین مواد طبیعی برای تقویت و پاکسازی انواع پوست است. در این قسمت ما به بررسی چند خاصیت مهم در استفاده از ماسک های خاک رس می پردازیم.

Product query unexpected return: Internal Server Error

ایده آل برای انواع پوست

پوست ها انواع مختلفی دارند که برای پاک سازی آن ها نیاز به ماسک های متنوعی است اما باید بگوییم که خاک رس مناسب ترین ماسکی است که از آن برای انواع پوست های چرب، خشک و حساس استفاده می شود زیرا این نوع خاک برای تمام انواع پوست مناسب است. با استفاده از این نوع خاک به عنوان ماسک موجب افزایش الاستیسیته ی پوست صورت و تحریک کلاژن سازی می شود که این موارد به جوانسازی پوست کمک می کند.

پاکسازی سموم و آلودگی های پوستی با ماسک خاک رس

مضر ترین اسیب هایی که پوست روزانه با آن ها مواجه است الودگی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است پوست با قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی آسیب های زیادی می بیند. مناسب ترین ماسک برای پاکسازی عمقی استفاده از خاک رس است که  علاوه بر پاکسازی آلودگی، سموم و رادیکال های آزاد پوست را از بین  می برد و علاوه بر رفع اکنه باعث از بین رفتن عوامل ایجاد آکنه می شود.

4 روش برای تهیه ی کرم لاغری چربی سوز خانگی
مشاهده

متعادل سازی و جذب چربی های اضافه پوست

پوست می تواند به دلایل زیادی چربی بیش از حدی را داشته باشد در بیشتر افراد بیشترین علت چربی وست بخاطر  استفاده از محصولات شیمیایی و انواع لوسیون ها و محیط زندگی، استرس و ژنتیک است که می توانند باعث ایجاد پوست چرب شوند. استفاده از این نوع ماسک باعث می شود تا چربی اضافه گرفته و با مرطوب بودن و جلوگیری از خشکی بیش از حد پوست  به حفظ تعادل چربی پوست کمک کند.

لایه برداری مناسب و حذف سلول های مرده پوست

معمولا پوست زمانی نیاز به لایه برداری دارد که بسیار کدر و بی روح باشد این لایه های مرده روی پوست که باعث غیرشفاف و پوسته پوسته شدن پوست به نظر می رسد بسیار آزار دهنده است زبری پوست باعث می شود تا پوست خشن شود. استفاده از ماسک خاک رس کمک می کند تا لایه های مرده پوست از بین برود و پوست شفاف ، روشن و لطیفی را تجربه کنید.

بهتر است برای دست یافتن به نتیجه خارق العاده ماسک خاک رس یک یا دو بار در هفته از آن استفاده نمایید.

Product query unexpected return: Internal Server Error

چند نوع ماسک مناسب برای انواع پوست

همان طور که درباره خاصیت های بی شمار خاک رس گفتیم استفاده از ماسک خاک رس با داشتن ذرات متخلخل می‌تواند که به حفظ سلامت پوست و به از بین چربی صورت و لایه ‌برداری پوست کمک کند. پوست صورت با قرار گرفتن در برابر ذرات خاک ، چربی ‌ها، عوامل عفونی، رادیکال ‌های آزاد و سلول‌های مرده دچار آسیب های بسیار جدی می شود که با استفاده از انواع ماسک های گیاهی و طبیعی می توانید سلامت پوست را تضمین کنید.

آرایش های ترند چشم عروس
مشاهده

 فواید ماسک خاک رس برای لایه برداری پوست

در قسمت فوق گفتیم که با وجود سلول های مرده بر روی پوست مخصوصا وست صورت، شفافی و لطافت آن از بین می رود بهترین راه برای حفظ سلامت پوست و لطافت ان ماسک ها می باشند خاک رس از جمله درمان‌های خانگی برای حذف سلول‌های مرده‌ی پوست از صورت و بدن است. با استفاده از این ماسک می‌توانید که پوست را در زمان کوتاهی تمیز و روشن کنید. این خاک با داشتن اثر لایه برداری قوی می‌تواند به راحتی و به طور عمقی جذب پوست شود و از این رو برای از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست، چربی و آلودگی بسیار موثر است.

مواد لازم :

خاک رس بنتونیت (یک قاشق غذاخوری)

آب (۲ قاشق غذاخوری)

بلغور جوی دو سر (یک قاشق غذاخوری)

روغن معطر درخت چای ( ۴ قطره )

دستور تهیه ماسک خاک رس 

 

در یک ظرف مناسب خاک رس و بلغور جوی دو سر را با هم مخلوط کرده و  ۲ قاشق غذاخوری آب به این مخلوط اضافه کنید بعد از این که این مایع به شکل خمیر در آمد ۴ قطره روغن درخت چای را به آن اضافه کنید و سپس همه‌ی مواد را خوب هم بزنید. مخلوط به دست امده را به مدت ۱۵ مین بر روی پوست صورت تان قرار دهید و منتظر بمانید تا  این مخلوط روی صورت‌تان خشک شود. دبعد از گذشت زمان مناسب صورت‌تان را با آب ولرم شستشو دهید.

Product query unexpected return: Internal Server Error

فواید ماسک خاک رس برای رفع تیرگی زیربغل

این خاک با داشتن مواد طبیعی می تواند که برای رفع تمام الودگی ها و تیرگی ها بسیار مورد استفاده قرار بگیرد و با توجه به این که خاک رس برای جذب آلودگی ‌های پوست مفید است از آن برای باز شدن منافذ بسته می توان استفاده کرد

 

مواد لازم

خاک رس ( یک قاشق غذاخوری )

مقداری آب لیمو

دستور تهیه ماسک خاک رس

در یک ظرف مناسب مقدار ۲ قاشق غذاخوری پودر خاک رس قهوه‌ای را با ۱ قاشق چایخوری آبلیمو و مقدار کافی آب  مخلوط کنید تا نتیجه مخلوط خمیر نرمی به‌دست آید. خمیر به دست آمده را نقاط تیره بدن مثل زیر بغل و یا ارنج خود بگذارید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید. برای نتیجه گیری بهتر شما می توانید که این کار را ۲ بار در هفته انجام دهید.

تفاوت تونر صورت با سرم
مشاهده

 

ماسک خاک رس و سفیده تخم مرغ برای جوانسازی پوست

این خاک با داشتن املاح معدنی و ویتامین های بسیار مناسب  برای جوانسازی و زیبایی پوست صورت و بدن نیز بسیار مناسب و کاربردی است

 

مواد لازم

سفیده تخم مرغ (یک عدد )

خاک رس قهوه‌ای ( یک قاشق غذاخوری )

Product query unexpected return: Internal Server Error

دستور تهیه ماسک خاک رس

برای تهیه این ماسک بایستی که در یک ظرف سفیده تخم مرغ و خاک رس قهوه‌ای را به ارامی مخلوط کنید تا خمیر یک دستی را به دست بیاورید سس با استفاده از یک قلمو و یا با کمک انگشت خود خمیر را با حرکات رو به بالا روی صورت خود بگذارید.بعد از این که خشک شد می توانید که  صورت خود را آب ولرم بشویید و برای حفظ رطوبت پوست صورت تان بهتر است تا از یک مرطوب کنندی مناسب استفاده کنید.

ماسک خاک رس و گلاب برای درمان جوش زیر پوستی

گفتیم که خاک رس انواع مختلفی را دارد که هر کدام از آن ها مزایای خاصی را دارد خاک رس قهوه‌ای نیز مانند سفید کمک می کند تا علاوه بر رفع آلودگی‌های پوست، چربی اضافی پوست نیز گرفته شود. با تنظیم گردش خون مناسب به شادابی و کلاژن سازی نیر بسیار کمک می کند.

مواد لازم

خاک رس قهوه‌ای ( دو قاشق غذاخوری)

گلاب ( یک قاشق غذاخوری )

قاشق آبلیمو ( ۵-۴ قاشق غذاخوری )

Product query unexpected return: Internal Server Error

دستور تهیه ماسک خاک رس

برای ساخت این ماسک بهتر است تا مواد را در یک ظرف مخلوط کنید و خمیر حاصله را پس از مر طوب کردن ناحیه مورد نظر به طور مساوی روی آن بگذارید. و بعد از خشک شدن آن را با آب ولرم بشویید

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.