عطر زنان مشهور جهان

عطر به عنوان یک رایحه خوشبو همواره مورد استفاده زنان و مردان بوده است. از قرن‌های گذشته پادشاهان و اشراف زادگان برای خوشبو شدن از عطر با عصاره‌های گیاهان و گل‌ها استفاده می‌کردند. به طور مثال لویی شانزدهم یکی از پادشاهان فرانسه، هفته‌ای یک بار حمام می‌کرد. در مواردی شاید یک ماه هم حمام نمی‌کرد به این خاطر دستور داد تا عطاران عصاره و اسانسی درست کنند که خوشبو باشد و نیازی به حمام کردن نباشد. به این ترتیب اولین عطرها از آن دوره ساخته شد و افراد زیادی برای جلوگیری از حمام رفتن از عطرها استفاده می‌کردند تا خوشبو شوند.

ساخت عطر از فرانسه آغاز شد و به صورت چشمگیر به کشورهای دیگر راه پیدا کرد. انتخاب عطری خوشبو که از ماندگاری خوبی برخوردار باشد، دغدغه همه به خصوص هنرمندان و افراد مشهور بوده است. افراد مشهور معمولا عطرهای مخصوص به خود را دارند طوری که همیشه با آن بو شناخته می‌شوند.

عطر برای هر کس مانند امضای شخصی او است که هر جا برود با آن بو شناخته می‌شود. هنرمندان زیادی از زن و مرد عطر و اسانس مخصوص به خود را دارند، حتی برندی با اسم خود ایجاد کردند و رایحه‌های مورد علاقه‌شان را ساختند. عطرسازهای معروفی از فرانسه، ایتالیا، آمریکا و جاهای دیگر وظیفه ساخت و عرضه رایحه مورد علاقه هنرمندان را به عهده گرفتند.

اگر علاقه مندید که با عطرهای مورد علاقه هنرمندان مشهور آشنا شوید با ما همراه باشید.

در این مطلب می‌خوانید:

عطر ژاکلین کندی

جکی کندی اوناسیس

 

ژاکلین کندی همسر جان اف کندی یکی از زنان مستقل و تاثیرگذار در تاریخ آمریکا بود که همسرش جان کندی در ایالت دالاس تگزاس ترور شد. لباس پوشیدن ساده و خاص او مورد توجه و الگوی زنان بسیاری بود. ژاکلین کندی علاقه زیادی به عطر داشت و از عطرهای مختلفی استفاده می‌کرد.

یکی از بهترین عطرهای مورد علاقه ژاکلین، عطر Joy بود. Joy  یکی از عطرهای گران قیمت در جهان به شمار می‌رفت. عطر Joy توسط ژان پاتئو در سال ۱۹۲۵ تولید شد. ژان پاتئو از طراحان مشهور فرانسوی بود که نخستین عطرش را Amour Amour نامید اما عطر Joy معروف ترین عطر او بود.

عطر مرلین مونرو

مرلین مونرو از بازیگران مشهور جهان بود که طرفداران و دوستداران زیادی داشت. او در بسیاری از تیزرها و عکس‌های تبلیغاتی برندهای مختلف حضور داشت. این بازیگر مانند بسیاری از افراد مشهور علاقه زیادی به عطر داشت. عطر مورد علاقه مرلین مونرو Chanel N 5 بود. طبق گفته مونرو، هرشب قبل از خواب از عطر شنل نامبر فایو به خاطر رایحه آرام بخشی که داشته استفاده کرده است.

علاوه بر عطر شنل، عطر Florise Rose Geranium از عطرهای مورد علاقه مرلین مونرو بوده که بعد از مرگش این مسئله مشخص شد. این عطر با رایحه رز، شمعدانی و چوب صندل بوی مطبوع و دلنشینی دارد.

عطر گریس کلی

گریس کلی یکی از زیباترین بازیگران زن بود. گریس محبوبیت و شهرت زیادی در بین مردم و طرفدارانش داشت اما دوره فعالیت سینمایی او کوتاه بود، چون با پادشاه موناکو ازدواج کرد و ملکه موناکو شد. اولیور کرید از عطرسازان مشهوری بود که برای خانواده‌های سلطنتی عطرهای دست ساز تولید می‌کرد. عطری که کرید برای گریس کلی ساخت به Creed Fleurissimo معروف شد.

معرفی 7 عطر محبوب زنانه با رایحه یاس
مشاهده

اولیور کرید برای ساخت عطرهای خود از مواد طبیعی و با کیفیت استفاده می‌کرد و طرفداران بسیاری از طرف افراد مشهور و هالیوودی داشت. کرید از گذشته تا امروز همواره از برندهای لوکس و گران جهان بوده است.

عطرآدری هپبورن

آدری هپبورن نیز همانند مرلین مونرو از بازیگران محبوب و مشهور سینما بود. هوبرت ژیوانشی، عطرساز مشهور برند ژیوانشی در سال ۱۹۵۷عطری اختصاصی برای آدری تولید کرد. به درخواست آدری هپبورن این عطر فقط مخصوص او بود و به صورت انبوه تولید نشد. البته در سال ۱۹۶۰ این اتفاق افتاد و تعداد زیادی از این عطر به تولید انبوه رسید.

عطر L Interdit عطر اختصاصی و مورد علاقه آدری هپبورن بود که توسط ژیوانشی تولید شد. این عطر در زبان فرانسه به معنای ممنوع شده است. رایحه مرکباتی_ گلی عطر از ترنج، رز، گل یاس، بنفشه، نرگس و چوب صندل تشکیل شده است. علاوه بر این عطر Creed Spring Flower نیز عطر مورد علاقه آدری هپبورن بوده است.

عطر الیزابت تیلور

الیزابت تیلور نیز از بازیگران مشهور سینما بود و در فیلم‎‎‌های زیادی هنرنمایی کرد. یکی از فیلم‌های مشهور او فیلم کلئوپاترا بود که الیزابت در نقش کلئوپاترا در این فیلم نقش آفرینی کرد. جین دسپرز عطرساز مشهور، عطر کلاسیک و پیچیده Bal a Versailles را برای الیزابت تیلور تولید کرد.

الیزابت زمانی که در فیلم کلئوپاترا بازی می‌کرد، عطر مورد علاقه‌اش را به مایکل جکسون هدیه داد. رایحه این عطر از رزماری، شکوفه پرتقال، چوب صندل و وانیل تشکیل شده که علاقه مندان بسیاری دارد.

برای مشاهده عطرهای هنرمندان مشهور به سایت ایرانوس مراجعه کنید و از قسمت برندها عطر مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

معرفی و خرید عطر ورساچه ورسنس معروف به عطر ورساچه سبز
مشاهده

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

 

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.