جرم دندان

از بین بردن جرم دندان در خانه

دندان های شما راز داشتن لبخندی زیبا بوده و در افزایش جذابیت چهره شما نقش اساسی دارند . هیچ کس از داشتن دندان های زرد و جرم گرفته راضی نیست و علاقمند است تا همیشه دندان هایش هم چون مروارید بدرخشد .اگر چه جرم گیری دندان ها تکنیکی حرفه ای است که می بایست در مطب و توسط دندانپزشک انجام شود اما برخی از روش های خانگی نیز هستند که می توانند در از بین بردن جرم دندان موثر عمل نمایند .در مقاله امروز شما را با موثر ترین روش های از بین بردن جرم دندان در خانه آشنا می کنیم.

جرم دندان چیست؟

جرم دندان یا پلاک در اثر باقی ماندن مواد غذایی در بین دندان ها و عدم رعایت بهداشت دندان ها به وجود می آیند .عدم استفاده از مسواک و نخ دندان به طور صحیح و منظم می تواند در بروز پلاک های دندانی و تجمع باکتری ها نقش موثری داشته باشد و سبب زرد و بد رنگ شدن دندان ها شود .اما به راستی بهترین راه های از بین بردن پلاک یا جرم دندان چیست؟ در ادامه شما را بهترین روش های خانگی از بین بردن پلاک از روی دندان ها آشنا می کنیم. .

 

بهترین راه ها برای از بین بردن جرم دندان

اکنون که متوجه شدید جرم دندان چیست ؟ شما را با روش های از بین بردن جرم دندان آشنا می کنیم.

برای از بین بردن زردی دندان روش های متعددی وجود دارد که در زیر آن ها را به شما معرفی می نماییم:

جرم دندان

 

۱.مسواک زدن

آسان ترین و ساده ترین راه برای از بین بردن پلاک و جرم دندان ، مسواک زدن دندان ها حداقل دو بار در روز است. شما باید از یک مسواک نرم استفاده کنید و هر سه تا چهار ماه یک بار مسواک خود را تعویض نمایید .استفاده از مسواک برقی نیز گزینه مناسبی برای دسترسی به تمام سطوح دندان و مسواک زدن است که می تواند مزایای بیشتری نسبت به مسواک سنتی در زدودن جرم دندان ها داشته باشد .دندانپزشکان معتقدند مسواک زدن نیم ساعت پس از صرف هر وعده غذایی در کاهش پلاک های دندانی نقش موثری دارد.

ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی در دوران بارداری
مشاهده

جرم دندان

 

۲.استفاده از نخ دندان

راه دیگر رفع پلاک ها استفاده از نخ دندان است .افرادی که از نخ دندان پس از مسواک استفاده می کنند افزایش عمر و سلامتی دندان هایشان را تا پایان عمر تضمین می نمایند .البته می بایست این عمل به شیوه صحیح و اصولی انجام شود تا بتوان نتیجه ایده آلی را در زمینه بهداشت و سلامت دندان ها کسب نمود .پس از خرید بهترین نخ دندان و با طعم دلخواه خود مقداری از نخ دندان را بریده و چند بار به دور انگشت وسط دست چپ و راست خود بپیچید. به‌طور متوسط برای پاک ‌سازی تمامی دندان‌های خود به حدود ۴۰ سانتی ‌متر نخ دندان نیاز دارید.

اکنون نخ را بین انگشت شست و اشاره خود محکم نگه دارید ، سپس نخ را به شکل C انگلیسی و به آرامی بین دندان های خود حرکت دهید .نخ را به آرامی بالا و پایین بکشید و مراقب لثه های خود باشید.این روند را برای تمام دندان های خود تکرار کنید .سپس می بایست به مدت دو دقیقه دندان‏‌های خود را مسواک بزنید.

جرم دندان

برای مسواک زدن دندانهای خود مقداری خمیردندان  را به اندازه نخود بر روی مسواک خود قرار دهید. برای کودکان ، مقدار خمیر دندان باید به اندازه یک دانه برنج باشد.مسواک خود را روی دندان های خود در زاویه ۴۵ درجه نسبت به لثه خود نگه دارید. حال مسواک خود را به آرامی جلو و عقب بکشید تا تمام سطوح بیرونی و سطوح داخلی دندان هایتان را تمیز کنید.برای سطح داخلی دندان های جلو مسواک خود را به صورت عمودی خم کرده و به آرامی مسواک را به بالا و پایین دندان ها بکشید.در آخر مسواک زدن سطح زبان خود را فراموش نکنید.با استفاده از مسواک زدن با خمیر دندان های حاوی فلوراید ،کشیدن نخ دندان به صورت روتین و منظم و استفاده از یک دهانشویه مناسب می توانید برای همیشه با جرم دندان خداحافظی نموده و دندان هایی زیبا و سفید داشته باشید.

روش های تقویت موی نازک با چند حرکت ساده و روزمره!
مشاهده

 

روش های خانگی از بین بردن جرم دندان

اما در برخی مواقع علیرغم توجه به این موارد دندان ها جرم گرفته و زرد می شوند .در این موارد استفاده از روش های جرم گیری خانگی دندان ها ارزان ترین و بدون عارضه ترین روش های دسترس می باشد که شما را می تواند از شر دندان هایی زرد و جرم گرفته نجات دهد.

جرم دندان

 

۱.استفاده از روغن های گیاهی

روغن زیتون و روغن نارگیل دو روغن برتر گیاهی برای سفید کردن دندان ها و جرم گیری دندان به روش سنتی می باشند که به علت داشتن اسید های چرب مفید می توانند به عنوان یک دهانشویه مورد استفاده قرار گیرند .با استفاده از این دو روغن گیاهی می توانید دندان هایتان را تقویت نموده و از سلامت لثه های خود مراقبت نمایید .برای رفع جرم و پلاک دندان حدود یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون را بر روی دندان‏‌ های خود بمالید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آن را داخل دهان خود نگه دارید.سپس روغن را از دهان خود خارج کرده و دهانتان را بشویید .بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که روغن نارگیل به علت داشتن اسید های چربی به نام اسید لوریک و اثرات ضد التهابی و میکروبی بهتر و موثرتر از روغن زیتون در از بین بردن پلاک های دندانی می باشد.

جرم دندان

 

۲.جوش شیرین

یکی دیگر از روش های خانگی مفید و موثر برای رفع پلاک های دندانی جرم گیری دندان با جوش شیرین است .این ماده یک پاک کننده و ساینده طبیعی است که شما می توانید در بازه زمانی محدود از آن به عنوان خمیر دندان استفاده کنید .مطالعات نشان داده است افرادی که از خمیر دندان های حاوی جوش شیرین برای مسواک زدن دندان هایشان استفاده می کنند نسبت به سایرین دندان های سفید تر و براق تری داشته و سرعت تشکیل پلاک بر روی دندان های آن ها کمتر از سایرین است.

معرفی 6 تا از بهترین رول ضد تعریق لورآل
مشاهده

 

۳.سایر روش ها

ترکیب ژل آلوئه ورا با جوش شیرین،مالش دندان ها با پوست پرتقال و جویدن سیب و سبزیجاتی همانند کرفس و هویج راه های موثر دیگری برای از بین بردن جرم دندان در خانه می باشند. آیا تا به حال به رژیم غذایی مناسب سلامت دهان و دندان فکر کرده اید؟

جرم دندان

 

چگونه تشکیل پلاک باعث ایجاد تارتار می شود؟

عوارض جرم دندان چیست ؟

ساخت پلاک می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد. باکتری های موجود در پلاک با تغذیه قند موجود در غذاهایی که شما میل می کنید ،مواد اسیدی تولید نموده و به دندان هایتان آسیب می زنند و سبب ایجاد حفره و سوراخ بر روی دندان ها می شوند .این باکتری ها قادرند سمومی را تولید کنند که سبب بروز بیماری لثه به نام بیماری پریودنتال شوند.هنگامی که پلاک روی دندان ها با مواد معدنی موجود در بزاق شما ترکیب می شود پلاک سختی به نام تارتار تشکیل می شود. مانند پلاک ، تارتار می تواند هم در بالا و هم در زیر خط لثه تشکیل شود.

تارتار زمینه را برای رشد باکتری های پلاک مساعد نموده و باعث می شود تا باکتری های پلاک به سرعت تکثیر شوند.بر خلاف پلاک ، تارتار را نمی توان با مسواک زدن یا نخ دندان جدا کرد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا وی با استفاده از ابزارهای ویژه دندانپزشکی و روش هایی مانند جرم گیری و بروساژ آن ها را از بین برده و دندان هایتان را سفید و درخشان نماید .

فرومون چیست؟ آیا فرومون دلیل جذب جنس مخالف است؟
مشاهده

جرم دندان

 

چگونه از بروز جرم دندان و تار تار پیشگیری نماییم؟

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد پلاک و تارتار رعایت بهداشت دهان و دندان است .اگر روزانه تنها دو بار (به طور ایده آل یک بار در صبح و یک بار قبل از رفتن به رختخواب) دندان ها را مسواک کرده و از نخ دندان استفاده کنید احتمال بروز جرم بر روی دندان هایتان را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهید .مراجعه به دندانپزشک هر شش ماه یک بار ،استفاده از فلوراید تراپی و دهانشویه مناسب می تواند از رشد پلاک و در نتیجه ایجاد تارتار بر روی دندان های شما جلوگیری نماید.ت

حقیقات نشان می دهد ، جویدن آدامس های شیرین شده با سوربیتول یا زایلیتول بین وعده های غذایی می توانند از ایجاد پلاک جلوگیری کنند.در نهایت پیروی از یک برنامه غذایی سالم مانند مصرف غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی ، محدود نمودن مواد قندی و شیرین و عدم استعمال دخانیات می تواند در پیشگیری از بروز پلاک های دندانی نقش موثری داشته باشد.

 

کلام پایانی

در پایان هر چه بیشتر از دندان های خود مراقبت کنید بروز پلاک و تارتار را بر روی دندان هایتان به صفر می رسانید. لب هایی زیبا تضمین کننده ی یک لبخند درخشان هستند با مطالعه ی روش های درمان خشکی لب می توانید به سادگی یک لبخند دلنشین و جذاب داشته باشید. در پایان توصیه می کنیم برای جلوگیری از زرد شدن و دردناک شدن دندان ها مسواک زدن،کشیدن نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک را فراموش نکنید .مراجعه به دندانپزشک در بازه های زمانی شش ماهه احتمال آسیب دیدن دندان ها را کاهش داده و مشکلات مربوط به دندان ها را آسان تر و ارزان تر برطرف می نماید .

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.