برس پاکسازی

چگونه از برس پاکسازی استفاده کنیم؟

شست و شو و تمیز کردن پوست کاری است که هر روز بعد از بیدار شدن از خواب انجام می دهیم، اما معقوله ی پاکسازی پروسه ای فراتر از یک شست و شوی سطحی و ساده در اول صبح است. پاکسازی درست و اصولی پوست تنها با نوک انگشتان و مقداری آب اتفاق نخواهد افتاد.

کارشناسان خبره ی پوست، اعتقاد دارند برس، اسفنج و ابزارهای تمیزکننده همگی مجموعه ای هستند که باید برای از بین بردن آرایش، ضد آفتاب و آلودگی های روزانه مخصوصا برای کسانی که در شهرهای شلوغ زندگی می کنند بکار برده شوند.دکتر باربارا کوبیکا (Barbara Kubicka)، متخصص پوست صورت، در ادامه به ما خواهد گفت که چگونه از یک براش پاکسازی استفاده کنیم.

برس پاکسازی

نکاتی برتر در مورد نحوه استفاده از یک برس پاکسازی

  •  انتخاب یک براش (برس) پاکسازی مناسب با پوست، بسیار مهم است که یک در انتخاب برس پاکسازی دقت کنید تا باعث ملهتب شدن و یا خراش پوست شما نشود همچنین بتواند مدت طولانی برایتان کار کند.
  •  اگر در اولین استفاده از یک برس پاکسازی دچار لکه یا جوش شدید ، نگران نباشید، این امر طبیعی است. پوست می تواند به محض از بین رفتن سلولهای مرده، دوباره شروع به ساخت پوست جدید کند و این کار را با پوسته پوسته شدن نشان می دهد، این به معنای خشکی شدن پوست نیست، فقط این پوست های مرده هستند که جای خود را به پوست جدید می دهند. در مقاله ای به راه های از بین بردن خشکی پوست نیز پرداخته ایم خواندن آن بی ضرر خواهد بود. اگر پوست شما دچار التهاب و جوش شد چند روزی استفاده از برس را متوقف کنید، سپس با استیبل شدن پوست ، به تدریج شروع به استفاده از براش کنید. پوست هر کس متفاوت از دیگری است، بنابراین باید المان های زیادی را برای مصرف درست از یک برس پاکسازی در نظر بگیرید.
  • استفاده از یک برس تمیز کننده یک بار در روز آن هم بعد از اینکه به خانه می رسید نتیجه ی بهتری را نشان خواهد داد، برس های پاکسازی باعث از بین رفتن سبوم (چربی پوست) اضافی می شوند و به نوعی چربی آن را کنترل می کنند.
  •  اگر پوست شما از نظر طبیعی حساس است، استفاده بیش از حد از برس های تمیز کننده می تواند به معنای حساس تر شدن آن باشد زیرا چربی های موجود روی پوست را از بین می برد و به نوعی پوست را در معرض آلودگی های محیطی قرار می دهد. توجه داشته باشید پوست های حساس با خاک و آرایش، قرار گیری در محیط های تنش زا می تواند ریاکشنی مانند لکه ی قرمز و تحریک شدن،  لکه های خشک، خارش یا بثورات پوستی را از خود نشان دهد.
  • وی افزود: “هفته ای یک بار از سر برس که فقط ماساژ دهنده است استفاده کنید تا با تحریک پوست و افزایش جریان خود به ساخت لایه ی جدید پوست کمک کنید این کار باعث می شود تا پوستی درخشان تر و شفاف تر داشته باشید. اما استفاده بی برنامه از یک برس پاکسازی فقط باعث می شود تا پوست سرخ شده و تحریک شود. دلیل این امر آن ست که سلول های جدید آسیب پذیر هستند و با تحریک بیش از حد آن ها دچار مشکل خواهید شد.
  • هرگز براش خود را با هیچکس به اشتراک نگذارید! این کار شما می تواند باکتری های زیادی را جا به جا کند و باعث ایجاد بیماری های پوستی شود.
  • بعد از هر بار استفاده از براش پاکسازی باید با آب تمیز مواد آرایشی و کثیفی های باقی مانده را بشویید. هر چند هفته یک بار نیز با یک محلول ضدعفونی کننده مانند الکل باکتری های براش را از بین ببرید.
  • هرگز از برس پاکسازی صورت در نواحی مختلف بدن استفاده نکنید. این اشتباه بزرگی است که فکر کنید اگر این برس بر روی صورت نتایج خوبی داشته است پس می توانید آن را بر روی بازو و پاهای خود استفاده کنید، این کار فقط باعث خواهد شد میزان باکتری ها از تعادل خارج شود و همه ی پوست شما دچار مشکل شود.
با رعايت اين چند نکته آرايشي هر مردي را عاشق خود کنيد! (قسمت دوم)
مشاهده

در این مطلب می‌خوانید:

 برس پاکسازی

واقعیت هایی درباره ی براش های پاکسازی

این برس ها پس از معرفی در بازار به سرعت جای خود را در روتین پوستی باز کرد، وقتی صحبت از لایه برداری و شفافیت پوست می شود همیشه پای یک برس پاکسازی در میان خواهد بود. در ادامه به چندین دلیل برای استفاده از براش پاکسازی می پردازیم:

  • استفاده از برس های پاکسازی به جای نوک انگشتان می تواند آلودگی های بیشتری را از بین ببرد و هر چه باعث بسته شدن منافذ پوست شده است را از بین ببرند به طور کلی براش ها باعث می شوند تا پاکسازی عمیق تر و کامل تری را تجربه کنید.
  • جالب است بدانید پوست شما هر ۲۸ روز یکبار دچار تغییر کلی می شود، این بدان معناست که پوست برای بازسازی خود سیکل یک ماهه ای را داراست. استفاده از برس های پاکسازی باعث تسریع این بازسازی می شوند.
  • لایه برداری بوسیله ی برس پوست را محکم می کند و با گذشت زمان ظاهر منافذ را کوچک می سازد.
  • استفاده از یک برس صورت باعث تحریک سطح پوست شده و شفافیت بی نظیری به آن می بخشد.
  • سیستم لنفاوی شما مواد زائد سلولی را جمع  آوری می کنند و آن ها را آماده ی دفع می کند. برس های پاکسازی صورت باعث تحریک این روند می شوند و سم زدایی از طریق پوست را ساده تر می کنند.
  •  بعد از استفاده ار برس پاکسازی اعمالی مانند جذب سرم و مرطوب کننده به راحتی بر روی صورت انجام می پذیرد. فراموش نکنید بعد از استفاده از برس بر روی صورت برای قرار گیری در معرض نور خورشید باید از کرم های ضدآفتاب بهره ببرید.
درمان های خشکی پوست که تا کنون امتحان نکرده اید
مشاهده

برس پاکسازی

با وجود این مزایای شگفت انگیز، اطلاعات و باورهای غلطی در مورد استفاده از براش پاکسازی وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت:

 

برس پاکسازی باعث تحریک پوست من می شود؟!

درست است که برای استفاده از هر چیزی بر روی پوست ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید، این کار به شما کمک می کند تا بدانید از چه نوع پاک کننده آرایشی مانند میسلار واتر یا یک پاک کننده روغنی باید استفاده کنید. با دانستن این ها پوست شما دچار هیچ مشکلی نخواهد شد و استفاده از براش هیچ ضرری نخواهد داشت. برای جلوگیری از تحریک پوست، از پاک کننده مناسب پوست و مقدار زیادی آب استفاده کنید. طبیعی است که بعد از استفاده از یک برس تمیز کننده برای اولین بار، آکنه و جوش بر روی پوست شما پدید آید.

به این دوره “دوره تنظیم” ، “آکنه زودگذر” یا “پاکسازی اولیه پوست” گفته می شود.دلیل این امر این است که پوست شما سلول های مرده پوست را با سرعتی بیشتر از حد نرمال از روی پوست جدا می کند  و تمام باکتری های زیر پوست به شکل جوش ها نمایان می شوند. در طی ۲-۳ هفته این آکنه ها خود به خود از بین می روند، فقط نباید این لایه برداری را متوقف سازید.

 

من پوستی حساس دارم بنابراین، نمی توانم از براش پاکسازی استفاده کنم

این امر لزوما صحیح نیست، شما فقط باید با احتیاط از این برس ها استفاده کنید و مطمئن شوید پاک کننده ای که برای پوست خود از آن استفاده میکنید مناسب پوست حساس است. برای پوست های حساس استفاده ی هفته ای ۱-۲ بار از براش تمیز کننده می تواند وجه درمانی نیز داشته باشد. از سَری های نرم تر برس برای ماساژ ملایم و شست و شو استفاده کنید.

دانستنی های قبل از تزریق کلاژن
مشاهده

برس پاکسازی

 

من فقط باکتری ها را روی صورتم پخش می کنم!!؟

این امر تنها در صورتی اتفاق می افتد که سر برس پاکسازی خود را به درستی تمیز نکنید، با تمیز کردن تمام سطوح برس مانع از ایجاد باکتری ها خواهید شد.

 

 من بیش از حد لایه برداری می کنم

لایه برداری بیش از حد می تواند پوست را خشک، قرمز و تحریک کند. مهم نیست نوع پوست شما چگونه است، لایه برداری را قدم به قدم و آهسته شروع کنید به تعداد (۱-۲ بار در هفته) می تواند برای هر پوستی مناسب باشد.

 

براش های تمیز کننده خیلی گران هستند

در حالی که برس های تمیز کننده رنج قیمتی زیادی دارند اما صرف هزینه ای برای خرید یک برس می تواند سرمایه گذاری بلند مدت بر روی پوست شما باشد.

برس پاکسازی

آکنه دارم پس هیچ راهی وجود ندارد که بتوانم با برس پاکسازی لایه برداری کنم

برس های تمیز کننده در واقع می توانند با از بین بردن سبوم (چربی) اضافی جوش ها را کمتر کنند و در درمان آن ها موثر باشند. پوست شما بزرگترین اندام بدن است و باید از آن مراقبت کنید.

 

استفاده از آن ها دشوار است

نه تنها سخت نیست بلکه به راحتی و در هر زمانی می توانید صورت خود را با آن ها تمیز کنید و نتیجه ای بهتر کسب کنید. همچنین برس های پاکسازی قابل حمل هستند و در رنگ و اندازه های متنوعی قابل خریداری هستند.

 

حقیقت صادقانه

برس های تمیز کننده از بهترین ابزارهای مراقبتی پوست هستند پس از آن ها غافل نشوید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از خرید باید در مورد برند و نوع کارایی آن تحقیق کنید. با گذشت زمان و استفاده ی مداوم از براش های پاکسازی کننده متوجه تغییر ظاهر پوست خود خواهید شد.

آموزش کامل و تصویری آپدیت ویندوز 10
مشاهده

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.