آرایش چشم

آرایش های ترند چشم عروس

یکی از روزهای خاص ، استثنایی و به یاد ماندنی در زندگی هر فردی روز عروسی اوست .در این روز می بایست با صرف هزینه متناسب با بودجه خود بدرخشید و زیباتر دیده شوید .آرایش شما،شینیون موها و نوع و مدل لباستان در زیبایی شما نقش کلیدی دارند .به همین منظور توصیه می کنیم به دنبال آرایشی لایت و سبک باشید و با مشاهده آلبوم عروس های هر آرایشگاه پی به مهارت و تخصص آرایشگر مورد نظرتان ببرید . آرایش چشم عروس نقش بسیار مهمی در افزایش جذابیت و زیبایی آن روز خواهد داشت. به همین منظور در راهنمای امروز به معرفی برخی ترندهای آرایشی چشم عروس می پردازیم.

آرایش ترند چشم عروس

از قدیم گفته اند که چشم ها دروازه ورود به قلب دیگران می باشند و اثر جادوی چشم ها را در تسخیر قلب دیگران نمی توان نادیده گرفت .به همین منظور داشتن آرایشی شیک و در عین حال ساده و باشکوه برای آرایش چشم عروس است .ترندهای آرایشی زیادی برای آرایش چشم عروس خانم ها وجود دارد که می بایست با توجه به رنگ،فرم و شکل چشمانتان از ترند مناسبی استفاده کنید.

آرایش چشم چیست؟

زمانی که ما از ترکیب و کنتراست رنگ های مناسب برای سایه،ریمل ،خط چشم و مژه ها استفاده می کنیم توانسته ایم آرایشی قابل تحسین و بسیار زیبا برای چشم ها انجام دهیم .استفاده از سایه ،ریمل ،خط چشم و مژه های مصنوعی می تواند در زیباتر نشان دادن چشم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد به همین منظور به ترندهای آرایشی زیر توجه کنید.

آرایش چشم

الف -سایه زدن چشم ها

پس از زیرسازی آرایش صورت نوبت به استفاده از سایه چشم می رسد .با زیرسازی آرایش چشم عروس به شیوه ای صحیح می توانید به سراغ چشم هایتان رفته و شروع به آرایش آن ها نمایید .سایه های چشمی همانند سایر محصولات آرایشی در اشکال مختلفی هم چون پودری،کرمی،مایع،مدادی، اکلیلی ،استیکی و … و در تناژهای رنگی مختلف عرضه شده و برای پوشاندن پلک ،زیر ابرو و پلک پایین از آن استفاده می شود . با استفاده از سایه ها می توانید تمامی چروک ها و پیری چشم را به راحتی پوشش داده و به چشم ها بعد و عمق دهید .استفاده از  سایه مناسب در جذابیت و زیبایی چشم ها تأثیر فوق العاده ای داشته و رعایت اصول صحیح سایه زدن می تواند در جذاب نشان دادن چشم ها و رفع عیوب چشم تاثیر بسزایی داشته باشد.

ریزش مو در دوران بارداری
مشاهده

ترکیبات تشکیل دهنده سایه ها

 

سایه ها از مواد تشکیل دهنده سایه ،خرده های سنگ طلق (میکا) ،پودر تالک ،سیلیکات منیزیم ،رنگدانه ها ،مواد نگهدارنده و … ساخته می شوند .این ترکیبات اگر چه شیمیایی است اما برای چشم ها بی خطر است اما به هر حال رعایت احتیاط شرط عقل است و در صورتی که به ترکیبات شیمیایی حساسیت دارید و یا دارای چشم هایی حساس می باشید بهتر است قبل از استفاده از سایه مورد نظرتان با پزشک خود مشورت کنید.

آرایش چشم

معرفی انواع سایه ها

۱.سایه مات

برای شروع سایه زدن از سایه های مات استفاده کنید و به وسیله آن به کانتورینگ چشم ها پرداخته و زمینه را برای استفاده از سایه های بعدی فراهم نمایید.

۲.سایه شاین

اگر بر روی پلک هایتان چین و چروک فراوانی وجود دارد از سایه شاین برای جذاب تر نشان دادن چشمانتان استفاده کنید و پلک هایتان را براق نمایید.

۳.سایه نیمه مات

اگر علاقمند به براقی پلک هایتان نمی باشید از سایه نیمه مات استفاده کنید این نوع از سایه مخصوص آرایش های کلاسیک بوده و برای تمامی سنین و انواع پوست ها مناسب است.

۴ .سایه متالیک

اگر به دنبال ظاهری طبیعی و آرایشی زیبا می باشید سایه های متالیک را انتخاب کنید .این سایه ها با دارا بودن رنگ هایی مشابه فلز دارای طیف رنگی نقره ای ،مسی ،طلایی و …. می باشند و استفاده از آن ها می تواند به چشم ها بعد و عمق دهد.

۵.سایه های پودری

سایه های پودری به عنوان متداول ترین سایه های مورد استفاده شناخته شده اند و به شکل پالت های فشرده تک پیگمنت در بازار به فروش می رسند .این نوع از سایه نیز خود دارای انواعی از قبیل مات،اکلیلی و براق بوده و هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند .سایه های مات برای آرایش چشم عروس روز و سایه های براق برای جشن ها و مهمانی ها کاربرد دارند.

۶.سایه کرمی

اگر پوست چربی دارید از سایه های کرمی استفاده نکنید .اگر چه این نوع از سایه ها براق تر از انواع معرفی شده قبلی می باشند اما با ترکیب چند رنگ از آن ها می توانید رنگی زیبا و به یاد ماندنی را ایجاد کرده و به وسیله قلم موهای بزرگ آرایشی آن را بر روی پلک ها اعمال نمایید.

۷.سایه چشم مایع

این نوع از سایه ها به سرعت پس از استفاده خشک می شوند پس در هنگام استفاده از این سایه ها سرعت عمل داشته و از براش های مخصوص استفاده کنید

۸. سایه شل

برای انجام امور حرفه ای آرایشگری می توانید از این سایه استفاده کنید .البته این نوع از سایه برای پوست های خشک مناسب نبوده و قبل از آن نیاز به مرطوب نمودن پوست با پرایمر یا سایر مواد نرم کننده و مرطوب کننده می باشد.

خواص شگفت آور ماسک زردچوبه برای پوست
مشاهده

۹. سایه مدادی

این سایه ها به شکل مداد ساخته می شوند بافت نرم و سبکی دارند و به راحتی قابل استفاده بوده و دارای ماندگاری بسیار بالایی می باشند.

۱۰. سایه های پخته شده

این سایه ها از پر طرفدارترین سایه های چشمی به شمار می آیند و برای استفاده ازپر رنگ ترین آن ها نیاز به قلم موی مرطوب و برای کم رنگ ترینشان به قلم موی خشک نیاز دارید.

آرایش چشم

اصول انتخاب رنگ سایه

اکنون که با انواع سایه ها آشنا شدید می بایست برای انجام یک آرایش چشم عروس حرفه ای به نوع سایه انتخابی توجه داشته و از اهمیت آن در آرایش صحیح چشم ها در روز عروسی غافل نشوید.استفاده از سایه هایی به رنگ تیره مانند مشکی،قهوه ای و سورمه ای در بزرگ تر نشان دادن عنبیه نقش داشته و رنگ هایی همانند سبز ،آبی و بنفش برای جذاب نشان دادن چشم های قهوه ای مناسب است .

اگر جزو طرفداران پر و پا قرص ترند آرایشی لایت می باشید از رنگ های روشنی هم چون گلبهی ،صورتی روشن و … استفاده کنید . اگر رنگ چشمان شما سبز است سایه های قهوه ای ،سبز تیره ،یاسی و با داشتن چشم هایی به رنگ آبی سایه هایی با طیف رنگ نارنجی برایتان مناسب می باشد .برای انتخاب رنگ سایه علاوه بر رنگ چشم به رنگ پوست نیز توجه کنید و سایه ای را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید .افراد دارای پوست روشن از رنگ های تیره ،افراد دارای پوست تیره از رنگ هایی که چند درجه از رنگ پوستشان روشن تر است و افراد دارای پوست گندمی بدون محدودیت رنگ می توانند از سایه ها استفاده کنند.برخی افراد فکر می کنند با استفاده از سایه چشمی به رنگ آبی می توانند نمای آبی شکلی را به چشمانشان دهند البته در بیشتر موارد استفاده از این رنگ سبب دادن جلوه ای نازیبا به چشم ها شده و به همین دلیل توصیه می کنیم به هماهنگی رنگ سایه با رنگ پوست خود توجه کنید .

آرایش چشم

 اصول صحیح سایه زدن

برای شروع آرایش چشم عروس بهتر است مقداری کرم یا پرایمر بر روی پلک ها بزنید و سپس کل پلک را با سایه ای ساده و به رنگ پوست بپوشانید و به اصطلاح زیرسازی کنید .اکنون از سایه های تیره رنگ برای گوشه های خارجی و سایه های روشن برای گوشه داخلی چشم استفاده کنید .بدین منظور سایه زدن را از گوشه خارجی چشم شروع کرده و تا قسمت داخلی چشم ادامه دهید .این مسیر می بایست از طیف تیره به سمت روشن متمایل شود  در صورتی که می خواهید چشمانتان را درشت و کشیده تر نشان دهید سایه را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا امتداد دهید و در زیر ابروها و پلک پایین از سایه ای سفید استفاده کنید.اکنون سایه را به وسیله برسی تمیز فید کرده و مرزهای دو رنگ سایه را از بین ببرید تا رنگ ها به خوبی با هم ترکیب شود .با سایه ای هم رنگ سایه گوشه چشم زیر پلک ها را بیارایید و برای داخل چشمان درشت از مداد مشکی و برای چشم های ریز از رنگ سفید استفاده کنید.

گواشا تراپی یا استون تراپی؛ یک کبودی و هزار مزیت!
مشاهده

ب.کشیدن خط چشم در آرایش چشم عروس

پس از سایه زدن چشم ها نوبت به کشیدن خط چشم می شود .خط چشم همانند سایر محصولات آرایشی دارای انواع متنوعی می باشد  که هر کدام دارای ویژگی های به خصوصی می باشند .در ادامه شما را با انواع خط چشم آشنا می کنیم

 ۱.خط چشم مدادی

خط چشم های مدادی از متداول ترین و قدیمی ترین ابزار استفاده برای کشیدن خط چشم می باشند .این ابزار به دو صورت نرم و خشن در بازار موجود است که مطمئنا نوع نرم آن طرفداران بیشتری دارد .مهم ترین مزیت این خط چشم ها پاک شدن آسان آن می باشد.

۲.خط چشم مایع

این خط چشم برای افراد ماهر و با تجربه مفید بوده و می تواند خطی زیبا را در پشت چشم ها ترسیم نماید .برس این نوع خط چشم دارای دو شکل مویی و ماژیکی بوده و برای مصارف حرفه ای توسط افرادی بدون لرزش دست و ماهر تهیه شده است.

۳.قلم خط چشم

استفاده از این ابزار از خط چشم مایع راحت تر بوده و در افزایش جذابی و گیرایی چشم ها اثر بیشتری دارد .

۴.خط چشم ژله ای

این نوع از خط چشم در ظروف کوچکی نگهداری شده و به وسیله براش های آرایشی قابل استفاده می باشند .مهارت بالا در کشیدن خط چشم شرط استفاده از این ابزار آرایشی است.

آرایش چشم

نحوه انتخاب رنگ خط چشم

استفاده از خط چشمی به رنگ مشکی برای تمامی چشم ها ایده آل و مناسب می باشد .برای انتخاب رنگ چشم به رنگ پوست و موی خود توجه نموده و در صورت داشتن پوست و مویی بلوند یا طلایی از خط چشمی به رنگ قهوه ای استفاده کنید .استفاده از خط چشم هایی به رنگ روشن نیز در افزایش جذابیت چشم ها و برجسته تر نشان دادن آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است و رنگ های براق و طلایی نیز برای زیباتر نشان دادن چشم ها را از یاد نبرید.رنگ آبی برای با شکوه تر نشان دادن چشمهایی به رنگ تیره کارآمد بوده و جلوه خاص و زیبایی را به چشم هایتان خواهد بخشید . .

نحوه کشیدن خط چشم

خط چشم یکی از مهم ترین عناصر در آرایش چشم عروس است. برای کشیدن خط چشم با استفاده از خط چشم مایع از وسط پلک به آرامی شروع کرده و با رفتن به سمت بالای پلک خط چشم را به گوشه خارجی چشم نزدیک کنید .اگر می خواهید خط چشمی سراسری داشته باشید پس از کشیدن خط چشم به شیوه ذکر شده از قسمت گوشه چشم شروع کرده و خط چشم را تا وسط چشم بکشید اکنون این خط را به خط کشیده قبلی وصل کنید .اگر دارای چشم های ریزی می باشید کشیدن خط چشم را از گوشه داخلی چشم شروع کرده و به سمت قسمت بیرونی چشم بروید .اگر دارای چشمان پهن و درشتی می باشید برای کشیدن خط چشم از گوشه داخلی پلک شروع کرده و آن را به سمت گوشه بیرونی چشم ادامه دهید .برای چشمان گود خط چشمی نازک مناسب است و برای چشم های برآمده و پف کرده خط چشم را درون چشم بکشید .

روش های خانگی برای درمان جای جوش ها
مشاهده

 ج- ریمل

پس از کشیدن خط چشم نوبت به انجام مرحله پایانی آرایش چشم عروس می رسد .بله مژه ها آخرین قسمتی هستند که آرایش شده و به وسیله ریمل این ابزار محبوب آرایشی پرپشت، بلند و حالت دار نشان داده می شوند .ریمل ها هم همانند سایر محصولات آرایشی در انواع مختلفی هم چون حجیم کننده،بلند کننده و حالت دهنده به فروش می رسند .شکل برس آن ها به همراه ترکیبات تشکیل دهنده در شکل گیری ویژگی ایجاد شده موثر دانسته اند .شما می توانید با ریمل زدن حرفه ای مژه هایتان را زیباتر کنید.

ریمل ها بر اساس نوع به سه دسته پودری ،کرمی و مایع تقسیم می شوند .این ابزار آرایشی بر اساس شکل برس دارای برس هایی ضخیم،نازک،خمیده،مخروطی،گرد،حبابی و توپی بوده و بر اساس عملکرد در اشکالی هم چون بلند کننده،حجم دهنده،فر کننده و حالت دهنده ،جدا کننده ،تقویت کننده و ضد آب به فروش می رسند .

شکل برس ریمل

برس ریمل ها در اشکال متفاوتی و جنس مختلفی هم چون مویی و پلاستیکی تولید می شوند به همین منظور ریمل های حجم دهنده و پرپشت کننده دارای برس هایی ضخیم و پر مو ،ریمل های حالت دهنده و فر کننده دارای برس هایی منحنی شکل،و ریمل های بلند کننده برسی صاف و مستقیم دارند.برس های مخروطی سبب بلند تر و حجیم تر نشان دادن انتهای مژه ها نسبت به مژه های داخلی و برس های توپی برای حالت دادن و فرکردن مژه‌های انتهای پلک استفاده می‌شود. برای یکدست نشان دادن مژه ها از برس های شنی و برای جداسازی مژه ها از یکدیگر از برس های حبابی استفاده کنید ..

نحوه ریمل زدن مژه ها

برای ریمل زدن مژه ها برس را از محفظه ریمل خارج نموده و براش آن را به ریشه مژه بچسبانید .اکنون با حرکات زیگزاگی تمامی طول مژه های خود را از قسمت داخلی مژه به سمت قسمت خارجی ریمل بزنید .شما حتی می توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید و با قرار دادن آن بر روی پلک آن را به وسیله چسب مخصوص بچسبانید و پس از فیکس و ثابت شده مژه ها به آن کمی ریمل بزنید. آرایش چشم عروس در این مرحله به پایان خواهد رسید.

 

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.