عطرهای شرقی

عطرهای شرقی و رایحه های آن کدامند

نت عطرهای شرقی با بوی دودی، شدید و هوس برانگیزشان مشهور هستند. شاید نام «شرقی» این تصور را در ذهن شما ایجاد کند که احتمالا منشا این رایحه ها به چین و سرزمین های خاور دور برمی گردد. در واقع کلمه ی شرقی در این جا به کل سرزمین های شرقی اشاره دارد و این عبارتی است که غربی ها برای اشاره به عطرهایی که خواستگاه و منشاء اولیه ی مواد به کار رفته در آن به شرق برمی گردد، به کار می برند.

عطرهای شرقی

ممکن است تا به حال در قسمت مشخصات عطرها به نت های آن توجه کرده باشید، چه نت هایی برای شما ملموس و آشناست؟ دارچین، زیره، زعفران، میوه ی گواوا، یلانگ یلانگ، کلمانتین، اسمانتوس، مشک زباد. بله بدون شک دارچین، زیره، زعفران را به صورت روزمره استفاده می کنید و به خوبی عطر و بوی آن را می شناسید. مواد اولیه ی عطرسازی که خواستگاه آن به شرق برمی گردد بسیار است اما در این مقاله معروف ترین و پرکاربردترین های آن ها و خواص شان را معرفی می کنیم. ناگفته نماند که به عطرهای شرقی، عطرهای ادویه ی نیز گفته می شود چرا که اکثرا به عنوان ادویه نیز استفاده می شوند.

رایحه عطرهای شرقی

عطرهای شرقی به نت های ادویه ای تندشان مشهور هستند و از آن جایی که اغلب بوی گرمی دارند برای شب ها یا فصول سرد سال پیشنهاد می شوند. رایحه های شرقی به چندین زیردسته تقسیم می شوند که شامل شرقی گلی، شرقی ملایم، شرقی چوبی وغیره می باشد که بستگی به ترکیب بندی نت های آن دارد. در این جا چند تا از نت هایی که باعث می شود یک عطر شایستگی لقب «شرقی» بودن را پیدا کند آورده شده است.

الف تا ی آرایش صورت و زیرساز آرایش
مشاهده

دارچین

عطری با رایحه ی دارچین

این ادویه بویی شیرین و مبتنی بر لذات جسمانی دارد و به طور گسترده ای در صنایع غذایی استفاده می شود و یک نت قابل تشخیص در رایحه ی یک عطر هستند. دارچین به جز بو و طعم منحصربه فرد خود از نظر خواص دارویی مقوی غرایز جنسی است. این نت به خوبی با پیش رایحه های مرکبات مخلوط می شود. رایحه ی دارچین برای بعضی ها آنقدر خوشایند و دلپذیر است که عطر دارچین را به صورت خانگی استخراج کرده و از آن در منزل خود استفاده می کنند. عطری که نماینده ی این نت خوشبو است عطر مردانه ی Made to Measure EDT برند گوچی است.

بوته میخک

عطرهای شرقی

شاید خیلی از شماها نام ادویه ی بوته ی میخک را شنیده باشید. همانند دارچین، بوته ی میخک نیز در صنایع غذایی و عطرسازی به طور گسترده استفاده می شود. گذشته ازآن، بوته ی میخک در پزشکی به عنوان یک تسکین دهنده ی درد استفاده می شود. به عنوان عطرهای شرقی مشهوری که بوی بوته ی میخک در آن کاملا مشهود است می توان به عطر مردانه ی Armani Eau Pour Homme اشاره کرد.

وانیل

عطر با رایحه ی وانیل

وانیل یکی دیگر از نوت های معروف است که ذهن میلیون ها نفر را با بوی شیرین و جذاب خود به خاطرات شیرین دوران کودکی و بستنی های وانیلی می برد. تولید وانیل طبیعی یک فرآیند هزینه بر هست، بنابراین بسیاری از شرکت های عطرسازی به جای آن از نسخه ی مصنوعی اش استفاده می کنند. به عنوان یک عطرهای شرقی کلاسیک وانیلی می توان به عطر زنانه ی شالیمار گرلن اینیتال(Guerlain Shalimar Parfum Initial EDP) اشاره کرد.

معرفی 5 عطر مردانه و خوشبو که زنان می پسندند
مشاهده

بخور خوشبو(عود)

عطرهای شرقی

در واقع این بو شبیه همان عودهای معمولی است که در بازار وجود دارد. بخورهای معطر در ابتدا برای مقاصد مذهبی(برای مثال در کلیساها و معابد) استفاده می شده است. در طول سال ها، بخور نقش مهمی در تقریبا تمام فرهنگ های سراسر جهان داشته است. امروزه بخور به خاطر رایحه ی گرم و آرامش بخشی که دارد در بسیاری از عطرهای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. عطرهای شرقی که می توان در این مورد مثال زد عطر مردانه ی ورساچه عود نویر(Versace Pour Homme Oud Noir EDP) است.

کهربا

عطرهای شرقی

از آن جایی که شما اغلب کهربا را با سنگ کهربا می شناسید، شاید تعجب کنید که یک سنگ چطور می تواند جزو مواد اولیه ی یک عطرهای شرقی باشد. در واقع باید گفت که سنگ های کهربایی که امروزه وجود دارند صمغ های درختان(مخصوصا درخت کاج) بودند که از روی درخت به زمین افتاده و در طول سالیان طولانی به لایه های زیر زمین رفته و در آن جا فشرده شده و به سنگ تبدیل شدند(فرآیندی شبیه تولید زغال سنگ). بنابراین کهربایی که امروزه در عطرسازی به کار می رود همان صمغ درخت است که یا به صورت طبیعی استخراج می شود یا به صورت مصنوعی در آزمایشگاه ها تهیه می شوند.

وجود موجوداتی مثل پشه، عنکبوت و…در سنگ های کهربا حاکی از آن است که آن ها روزی به صورت مواد خمیری بودند. وجود همین حشرات در درون آن و رنگ طلایی زیبایش توجه بسیاری از علاقه مندان جواهرالات را به خود جلب کرده است.

14 مدل جذاب برای رنگ موی ارغوانی
مشاهده

عطرهای شرقی با نت کهربا

کهربا بوی گرم و جذابی دارد. عطرهای شرقی زنانه کلوئه(Chloe EDP) رایحه ی تازه ای دارد و نت قوی کهربا به خوبی از آن قابل تمییز است.

چوب صندل

عطرهای شرقی با نت چوب صندل

یک نت کلاسیک شرقی که به بوی لطیف، شیرین و چوبی خود مشهور است. این یک رایحه ی قوی است که برای ماندگاری عطرهای شرقی به کار می رود. یک عطر مشهور و دل انگیز که رایحه ی چوب صندل آن به خوبی قابل تشخیص است عطر زنانه ی کوکو شانل نویر(Chanel Coco Noir EDP) است.

برای استفاده ی بهتر چوب صندل را به صورت پودر در می آورند. با ترکیب پودر چوب صندل و گلاب رز ماسک صورتی ایجاد می شود که می تواند لطافت پوست را در هوای گرم تابستانی حفظ کند.

عطرهایی با رایحه ی چوب صندل

توجه: مطلب عطرهای شرقی متعلق به ایرانوس می باشد و کپی برداری از مطالب سایت تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع می باشد.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.