همه چیز درباره خوشبوترین عطر و ادکلن های تام فورد tom ford

همه چیز درباره خوشبوترین عطر و ادکلن های تام فورد tom ford

در این قسمت از مجله ایرانوس، داستان یکی از مطرح ترین برندهای تولید کننده عطر و محصولات آرایشی و زیبایی جهان؛ تام فورد را نقل می کنیم.

درباره پایه گذار شرکت تام فورد

توماس کارلایل فورد (Thomas Carlyle Ford) طراح مد، کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است. او پیش از پایه گذاری برند تام فورد به عنوان طراح مد در شرکت ایتالیایی گوچی کار می کرد. تام فورد تا کنون دو فیلم به نام های مرد تنهاو حیوانات شب زی ساخته است که هر دو فیلم نامزد جوایز متعددی شده و فروش موفقی داشته اند.

توماس کارلایل موسس و مدیر برند عطر و ادکلن تام فورد

تام فورد تا قبل از تام فورد!

توماس کارلایل فورد (تام فورد) در ۲۷ آگوست سال ۱۹۶۱ در ایالت تگزاس متولد شد. او پس از تحصیلات مقدماتی و دبیرستان، در دانشگاه نیویورک به تحصیل در رشته تاریخ هنر پرداخت ولی پس از یکسال از دانشگاه خارج شد و به بازیگری در تبلیغات تلویزیونی روی آورد.

پس از چندی مشغول به تحصیل در رشته معماری داخلی شد. او یک سال در شرکت مد و لباس Chole در پاریس کارآموزی کرد و سرانجام فارغ التحصیل رشته معماری شد.

تام فورد پس از فارغ التحصیلی با پیگیری و تلاش بسیار موفق شد در شرکت تولید کننده پوشاک ورزشی Hardwick استخدام شود. البته در زمان مصاحبه شغلی این موضوع را پنهان کرد که فارغ التحصیل رشته معماری است و در عوض خود را یک طراح مد با یک سال سابقه کار در پاریس معرفی کرد. کتی هاردویک رئیس و طراح پوشاک هاردویک می گوید: تمام سعیم را کردم که او را از استخدام در این شرکت ناامید کنم. یک بار از او پرسیدم که کدام برندهای پوشاک اروپایی مورد علاقه ات هستند؟ و تام جواب داد: آرمانی و شنل. یک ماه بعد، زمانی که استخدام شده بود، از او پرسیدم به چه دلیل این جواب را دادی؟ و او گفت به خاطر اینکه دیدم شما لباس هایی با برند آرمانی می پوشید!

ادکلن مردانه : درمورد تاریخچه ادکلن مردانه چه می‌دانید؟
مشاهده

تعجبی ندارد که تام فورد توانست نظر خانم هاردویک را جلب کند. او دوسال در مقام دستیار طراح، در این شرکت کار کرد.

 عطر و ادکلن های مردانه و زنانه تام فورد tom-ford-perfume-collection

تام فورد در گوچی

در سال ۱۹۸۸ به شرکت آمریکایی Perry Ellis رفت و به مدت دوسال نیز در آنجا به طراحی مد و لباس مشغول شد؛ اما پس از مدتی از طراحی لباس به سبک آمریکایی خسته و دلزده شد. تام فورد بعد ها در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: برای اینکه یک طراح مد و فشن موفق بشوم، لازم بود که آمریکا را ترک کنم. فرهنگ آمریکایی من را محدود می کرد. نهایت شیک بودن در آمریکا، پوشیدن لباس هایی سخیف و چسبان است. این سبک لباس پوشیدن ارزش طراحی مد و لباس را تنزل داده است. اروپایی ها بیشتر ارزش استایل و لباس را می دانند.

در آن زمان شرکت ایتالیایی گوچی، با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کرد و در آستانه ورشکستگی بود. گوچی در جستجوی یک طراح مد و لباس بود تا با طراحی های جدید و جذاب، قسمت لباس های زنانه آماده اش را رونق دوباره ای ببخشد. در سال ۱۹۹۰ داون ملو- مدیر گوچی – تام فورد را در سمت سرپرست بخش طراحی لباس زنانه استخدام کرد و به این ترتیب او به میلان ایتالیا نقل مکان کرد.

ملو در یک مصاحبه گفت: در آن زمان هیچ کس مایل به پوشیدن لباس های گوچی نبود. من با افراد زیادی برای پذیرفتن شغل سرپرستی قسمت طراحی لباس زنانه صحبت کردم ولی هیچ یک از آنها این کار را نمی پذیرفتند. این برای یک طراح مد آمریکایی ریسک بزرگی بود که به میلان مهاجرت کند و به شرکتی بپیوندد که با تبدیل شدن به برند جهانی فاصله زیادی داشت.

رشد تام فورد

تام فورد به سرعت در شرکت گوچی رشد کرد. پس از مدت کوتاهی طراحی لباس زنانه، به طراحی لباس مردانه و کفش نیز مشغول شد. در سال ۱۹۹۲ ریچارد لمبرتسون – سرپرست ارشد طراحی – گوچی را ترک کرد و بلافاصله تام فورد جانشین او شدو مدیریت بخش های لباس های آماده، عطر و ادکلن، عکس، تبلیغات و طراحی فروشگاه های گوچی را به عهده گرفت. در سال ۱۹۹۳ او مسئول طراحی یازده خط تولید شرکت گوچی بود و ۱۸ ساعت در روز کار می کرد.

تام فورد در سال ۱۹۹۴ مدیر آفرینش های هنری و طراحی شرکت گوچی شد. در اولین سال این مسئولیت، استایل بدیع و جسورانه مخملی، پیراهن های ساتن باریک و چکمه های بسیار براق را به بازار پوشاک معرفی کرد.

معرفی چند عطر زمستانی مخصوص آقایان
مشاهده

او در سال ۱۹۹۵ یک متخصص طراحی مد فرانسوی به نام کارین روآتفلد و یک عکاس حرفه ای به نام ماریو تستینو را استخدام کرد تا برای شرکت گوچی، یک کمپین تبلیغاتی جدید راه اندازی کند.

بین سالهای ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶، فروش گوچی به میزان ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده بود و تام فورد، خود، بزرگترین سهامدار شخصی شرکت بود. در سال ۱۹۹۹ این شرکت که پیشتر در آستانه ورشکستگی قرار داشت، در حدی ترقی کرده بود که ارزشی بیش از چهار میلیارد دلار داشت.

تأسیس برند تام فورد

در این سال ها بین تام فورد، موریزیو گوچی – رئیس هیئت مدیره – و نیمی از سهامداران، همواره کشمکش و اختلافاتی وجود داشت. ملو می گوید: موریزیو همیشه دوست داشت محصولات گوچی دارای شگل گرد و رنگ قهوه ای باشند ولی طراحی های تام فورد مشکی رنگ و مربعی شکل بود.

تام فورد و دومینکو د سول – که درموفقیت گوچی نقش به سزایی داشت- در مورد کنترل شرکت، با پینو پرینتمپسبه توافق نرسیدند.سرانجام این اختلافات تا آنجا بالا گرفت که تام فورد در آپریل ۲۰۰۴ گروه گوچی را ترک کرد. این جدایی در حالی اتفاق افتاد که ارزش شرکت گوچی بیش از ده میلیارد دلار بود. پس ازخروج تام فورد، چهار مدیر استخدام شدند تا وظایف قبلی او را انجام دهند.

تام فورد پس از ترک گوچی، برندی به نام خودش – تام فورد – تأسیس کرد و به تولید پوشاک مردانه، عینک و زیور آلات پرداخت. دومینکو د سول نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره منصوب شد. تام فورد در سال ۲۰۰۷ اولین فروشگاه خود را در شهر نیویورک افتتاح کرد و پس آن شعبه های دیگری نیز در نقاط مختلف جهان ایجاد نمود.

فعالیت های کنونی شرکت تام فورد

برند تام فورد، امروزه به عنوان یک برند لوکس و گران قیمت، برای افرادی با سطح اجتماعی بالا، محصولاتی مانند عطر و ادکلن، پوشاک و زیور آلات تولید می کند. تام فورد مشتریان برند خود را افرادی بین المللی، بافرهنگ، خوش سفرو ثروتمند توصیف می کند. همچنین مشریان زن خود را زنانی هوشمند می داند که برای سبک لباس پوشیدن خود، احترام قائلند.

 

پرفروشترین عطرهای تام فورد

عطرهای تام فورد با قیمت نسبتا بالا، حجم، ماندگاری و قدرت پخش رایحه بسیار مناسب، انتخاب خوبی برای آن دسته از افرادی است که به تأثیرگذاری و کیفیت عطر خود اهمیت می دهند. برند تام فورد با همکاری چندین تن از بهترین طراحان عطر جهان و شرکت های عطرسازی، عطرهایی پرفروش و با کیفیت را روانه بازار می کند. در این قسمت به معرفی پنج مورد از پرطرفدارترین عطرهای تام فورد می پردازیم:

راهنمای خرید عطر خوب
مشاهده

عطر تام فورد Black Orchid

Product query unexpected return: Internal Server Error

این محصول پرطرفدار برند تام فورد، توسط کمپانی عطر سازی گیوادان در سال ۲۰۰۶ طراحی شد. این عطر قابل استفاده برای بانوان است. نت های آغازین این عطر، یاس فرانسوی،ترافل سیاه، گل یلانگ یلانگ، کشمش سیاه و لیمو است. نت های میانی دربردارنده رایحه گل های معطر است و نت های بیس این محصول پرفروش، دارای رایحه های چوبی مانند صندل، نعناع هندی، شکلات تلخ، بخور، کهربا، خس خس، وانیل و حنا است.

عطر تام فورد Black Orchid یک عطر شیرین، گرم، تند، خوراکی، طبیعی و شرقی با بوی گل محسوب می شود. رایحه های به کار رفته درBlack Orchid با بهترین عطرهای دنیا برابری می کند. رایحه ارکید به کار رفته در این عطر، از نوع ارکید معمولی نیست، بلکه از نوعی کمیاب و منحصر به فرد است که به سختی یافت می شود.

این عطر تام فورد را میتوان لوکس، احساسی، مدرن، باوقار و با قدرت پخش رایحه وسیع و ماندگاری بالا توصیف کرد.

 

عطر تام فورد Noir

عطر نواغ، مناسب برای استفاده آقایان و از نوع شیرین، گرم، تند، طبیعی، خوراکی و گل می باشد. می توان این محصول پرفروش را، رازآلود، مبهم، غافلگیرکننده، پیچیده و در عین حال ظریف دانست.

Product query unexpected return: Internal Server Error

نت های آغازین این عطر از برند تام فورد، بالنگ ایتالیایی، گل شاه پسند، زیره و گل بنفشه است. پس از مدتی نت های شروعی جای خود را به نت های میانی با بوی فلفل سیاه، جوز هندی، شیره زنبق توسکانی، شمعدانی هندی، رز بلغاری و مریم گلی می دهد. نت های پایه عطر tom ford Noir، کهربا، نعناع هندی، خس خس، وانیل، مشک زباد (سیوت) وجاوشیر است. طراحی شیشه این محصول به شکل مکعب مستطیلی، سیاه رنگ و یادآور وقار و سادگی مردانه است.

 

عطر تام فورد White Patchouli

عطر و ادکلن وایت پاتچولی تام فورد عطر تام فورد White Patchouli

Product query unexpected return: Internal Server Error

این عطر پرطرفدار برای استفاده بانوان طراحی شده و از نوع گرم، تند، تلخ، گل و طبیعی می باشد. عطرWhite Patchouli در سال ۲۰۰۸ از سوی برند تام فورد و با همکاری عطرسازی گیوادان، روانه بازار شد. این عطر خوشبو و پرفروش زنانه در بطری های سفید با طراحی بسیار شکیل و ظریف و در سه حجم، عرضه می شود.

نقد و بررسی عطر انکر نویر مردانه Encre noire
مشاهده

نت های ابتدایی عطر تام فورد White Patchouli را، رایحه های بالنگ، گل صدتومانی، دانه گشنیزو گل سفید تشکیل می دهند. نت های میانی این محصول شامل، بوی خوش رز، گل یاسمن و مشک است و رایحه پایه White Patchouli نیز همان طور که از نامش پیداست، نعناع هندی (پچولی)، عود و چوب است.

 

عطر تام فورد Violet Blonde

عطر و ادکلن زنانه وایولت بلوند تام فورد عطر تام فورد Violet Blonde

Product query unexpected return: Internal Server Error

عطر زنانه Violet Blonde از نوع گرم، تلخ، خوراکی، گلی و طبیعی است. این عطر پرفروش زنانه در سال ۲۰۱۱ در قالب بطری هایی با طراحی چشم نواز، ظریف و طلایی رنگ و در دو حجم، روانه بازار شد. نت های آغازین این عطر از برند تام فورد شامل پرتقال ماندارین، فلفل قرمز و برگ گل بنفشه است. نت های میانی را رایحه های زنبق، یاسمن و ریشه زنبق سفید تشکیل می دهند و سرانجام نت های پایه این محصول، خس خس، مشک، سرو ویرجینیایی، بنزوئین و چرم جیر هستند.

 

عطر تام فورد Jasmin Rouge

عطر و ادکلن جاسمین روگ تام فورد

Product query unexpected return: Internal Server Error

این عطر لوکس و گران قیمت زنانه از نوع شیرین، گرم، تند، خوراکی، گلی و طبیعی است و در بطری زرشکی رنگ با طراحی جالب و شیک عرضه می شود.

نت های پایه این محصول پرفروش، زنجبیل، هل، دارچین، پرتقال ماندارین، بالنگ و فلفل سیاه هستند. نت های میانی شامل گل یاسمن، روغن بهارنارنج، گل یلانگ یلانگ، خلنگ و مریم گلی است. نت های پایانی Jasmin Rouge، رایحه های خوش لادن فرانسوی، کهربا، وانیل، چرم و چوب هستند. عطرساز برجسته Rodrigo Flores Roux طراحی و ترکیب رایحه های این محصول موفق را انجام داده است.

چنانچه مایل به خرید عطرهای تام فورد هستید، میتوانید به راحتی و با چند کلیک ، آنها را از فروشگاه ایرانوس تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده. استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

filimo
خرید عطر و لوازم آرایشی بهداشتی
قیمت عالی
فروشگاه اینترنتی ایرانوس کاملترین مرجع تخصصی عطر و ادکلن و لوازم آرایشی بهداشتی در ایران است.